| خبرهای از مدرسه | |
|
|
نويسنده | پيام |
---|
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:05 pm | |
| گل تنهايي من بي ثمر است
بوته اي در نفس خسته باد با خودش زمزمه كرد «گل تنهايي من بي ثمر است» و در اين حال گل از غنچه دميد اندكي آهسته ژاله اي رقص كنان به كنارش غلطيد چهره در چهره گلبرگ شد و نجوا كرد شكوه از دنيا كرد سايه شك افتاد به سر و روي گياه مثل اين بود كه شب آمده باشد از راه باد آهسته به او كرد نگاه نكند پندارت يك دم آلوده ترديد شود نكند چشمانت غافل از ماه نو و عيد شود نكند شبنم تو به هوا برخيزد سخت و نوميد شود با خودش بستيزد نكند روشني عشق نيايد از راه نكند سيلي موج بشكند صورت ماه نكند عكس نگاه تو بيفتد در چاه باز در حالت نوميدي خود با خودش زمزمه كرد «گل تنهايي من بي ثمر است» پريسا كشاورز حميد | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:05 pm | |
| تنهايم مگذار
خدايا! محتاج باتو بودنم آن گونه كه گياه به نور نياز دارد. تو را مي جويم راهم بده. راهم بده به نرم خلوت نجواي شبانه راهم بده تا با بال هاي سپيد فرشتگان به پرواز درآيم تا انتهاي افق. تا مرواريدي از محفل تو بيابم. مهربان! به كجا پناه برم جز آغوش مهربان تو كه تمام استجابت است و نهايت توفيق. تنهايم مگذار و مرا از خود مران كه بي تو جاده هاي اميد را هيچ نتوانم طي كرد. فاطمه كميلي. 14ساله. جهرم | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:05 pm | |
| دستانت را دراز كن
صبور باش. توتنها نيستي. خداوند هميشه دركنار توست. فقط كافي است خوب بينديشي و ببيني چرا احساس مي كني تنهايي؟ تويي كه معبودي چون او داري و او همتايي چون خود ندارد. برگ هاي كتاب مقدسي راكه مدت هاست گوشه اتاقت روي تاقچه خاك مي خورد را ورق بزن تا جانت آرام بگيرد. دستانت را دراز كن و تنها از او بخواه تو را ياري كند. اين را بدان كه تو نيازمندي و او بي نياز. اين تو هستي كه بايد شكرگزار نعمت هاي بيكرانش باشي. سيده ساره مير معصومي، 16 ساله تهران | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| ياكريم
دل نوشته اي براي او به آسمان مي نگرم و تو را مي بينم اي معبود من. به گل ها و گياهان نگريستم و وجودت را حس كردم. در باران روشن بهاري، زلالي و نوراني بودنت را، با دل و جان فهميدم. يارب به گل شقايق نگريستم و عشق بزرگ خدايم را با قلب كوچك و حقيرم حس كردم و دوست داشتن را از شقايق آموختم. غافل از اينكه تو در قلب من و در وجود من حاضري اي خالق يكتا. پروردگارا گاه گاهي از وجودت در وجود خويش ناآگاهم و از عشق عظيمي كه به من عطا فرموده اي. اي معشوق هميشگي، مرا به عنوان عابدي حقير بپذير اي معبود تا ابد جاويدان. فاطمه شهريور (باران).تهران | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| كولرهاي خورشيدي توسط دانش آموز ايراني ساخته شد
كولرهاي خورشيدي توسط دانش آموز ايراني ساخته شد. امير پرهام پيرهادي دانش آموز سال دوم دبيرستان علامه طباطبايي واحد ولنجك و عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان موفق به ساخت كولرهاي خورشيدي شد. به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با توجه به اين كه مصرف برق كولرهاي موجود بالاست لذا استفاده از صفحات خورشيدي مي تواند علاوه بر كاهش چشم گير استفاده از برق شهري در هزينه هاي پرداختي توسط فرد مصرف كننده نيز مؤثر باشد. براساس اين گزارش نحوه قرار گرفتن صفحه هاي خورشيدي به صورت افقي بر روي قسمت هاي فوقاني كولر نصب مي شود و نسبت مصرف دينام با توليد نيرو توسط صفحه خورشيدي تنظيم خواهد شد براي مثال اگر صفحه خورشيدي قادر به توليد 200 وات باشد دينام 180 وات تنظيم خواهد شد. اين كولرها براي مصرف كنندگان هيچ هزينه اي ندارد و نيروي مصرفي كولر از صفحه خورشيدي تأمين خواهد شد. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| سي ويكمين دوره مسابقات استاني قرآن كريم در سراسر كشور برگزار مي شود
سي ويكمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در شش رشته قرائت، حفظ كل، 20 جزء، 10 جزء، مفاهيم و ترتيل از 8 تا 20 آبان ماه در سطح شهرها و شهرستانهاي كشور برگزار مي شود. معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين مسابقات در مرحله شهرستاني همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در سراسر كشور آغاز و نفرات برگزيده شهرستاني در مسابقات استاني كه از 10 تا 24 آذرماه برگزار مي شود حضور خواهند يافت. حجت الاسلام والمسلمين احمديان با اشاره به مرحله منطقه اي اين مسابقات افزود: در اين مرحله نفرات برگزيده استانهاي هم جوار بهمن ماه به رقابت مي پردازند. وي با اشاره به ويژگي ها و نوآوريهاي مسابقات امسال گفت: ورود رشته مفاهيم به مسابقات، انتشار كتاب بشير به عنوان منبع آزمون ورودي براي علاقه مندان و تثبيت زمان برگزاري مسابقات در مراحل سه گانه شهرستاني، استاني و منطقه اي از جمله اين ويژگيها است. وي در پايان تصريح كرد: نفرات اول مسابقات سي امين دوره شهرستاني، نفرات اول مسابقات استاني آموزش و پرورش، ارتش، سپاه، بسيج، نيروي انتظامي، دانشگاه هاي دولتي و آزاد، بنياد شهيد و سازمان تبليغات اسلامي با ارائه گواهي معتبر از شركت در مسابقات مرحله شهرستاني معاف و مي توانند در مرحله استاني شركت كنند. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| حس تازه
به نظر من خواننده پس از خواندن شعر و پايان آن احساس جديدي دارد، در مورد تك تك لحظات عمرش. يكي از دلايلي كه باعث شده اين حس خوب به من منتقل شود، شايد كوتاه بودن شعر است. شاعر تمام حرف هايش را در همين چند سطر به خوبي بيان كرده و حاشيه نرفته. من چند بار اين شعر را خواندم و هر بار به اندازه دفعه پيش لذت بردم. اين شعر حسي را منتقل مي كند كه هيچ وقت كهنه نمي شود و هميشه تازه و جذاب است. البته گاهي آدم نمي تواند تمام احساساتش را به خوبي بنويسد. من دقيقاً همين حال و هوا را دارم. احساس مي كنم كه شعر «حرف» را خيلي دوست دارم ولي از بيان علت هايش ناتوانم! از قلم نيفتد كه آرايه تشخص براي شهاب خيلي زيبا انجام گرفته و خواننده به خوبي با حرف هاي شهاب ارتباط برقرار مي كند. ياسمن رضائيان. 16 ساله. تهران (عضو تيم ادبي و هنري مدرسه) | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| خورشيد عمر
يكي از زيباترين مناظر خلقت طلوع و غروب خورشيد است. خداوند در شبانه روز، تنها يك بار به خورشيد اذن مي دهد تا متولد شود. به اجازه و اراده او نيز پس از چند ساعت به افول مي رسد. حال آنچه بين اين طلوع و غروب اتفاق افتاده است، مهم است. همه آدميان يك بار طلوع مي كنند و يك بار غروب، مهم مدت زمان درخشيدن نيست، آنچه اهميت دارد كيفيت درخشش است. نه در نظر مردم كه در وجه الله. حكايت عمر انسان، چو حكايت خورشيد است و نورش. خداوند آدمي را براي درخشش مي خواهد. اگر بي نور و فروغ باشد، عمر او را چه تفاوت است با شب؟ او از همان آغاز ظلمت و تاريكي را با خود به ارمغان آورده، نه نور و روشني. پس دوست من؛ بياييم در اين فرصت اندك زندگي، آنچنان بدرخشيم كه پس از مرگ نيز پرتوهاي نورمان تمامي آدميان را بهره مند سازد. زهرا قدوسي زاده، 14ساله، قم (عضو تيم ادبي و هنري مدرسه ) | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:06 pm | |
| امتحان ريشه ها
شعر حرف را كه خواندم ياد جمله يكي از همكلاسي هايم افتادم كه هر وقت كسي نااميد مي شد، زمزمه مي كرد «تا شقايق هست زندگي بايد كرد.» شايد بايد جمله را تغيير مي دادم و مي نوشتم «تا شهاب ها مي درخشند زندگي بايد كرد.» دفتر شعرم را گشودم لاي صفحاتش كه هركدام با شعري جان گرفته بودند. شعري را يافتم كه شاعرش را به ياد ندارم اما با اجازه شاعر مي نويسم: زندگي برگ بودن در مسير باد نيست امتحان ريشه هاست! ريشه هم هرگز اسير باد نيست. زندگي، چون پيچكي است! انتهايش مي رسد پيش خدا! فاطمه حسين زاده. 14ساله. نايين (عضو تيم ادبي و هنري مدرسه ) | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:07 pm | |
| نگاه
حرف مثل ناگهان يك شهاب كال تند و رعدناك بي امان در آسمان شكفت و گفت: «عمر لحظه اي است از بر آمدن تا به آخر آمدن و در اين ميان كار ما شكفتن است و بس» گفت و خاك شد زنده ياد سلمان هراتي | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:07 pm | |
| حكايت زندگي
خدا آقاي سلمان هراتي را بيامرزد شعرهاي خيلي زيبايي مي گفتند و اين شعرشون فكر مي كنم يكي از بهترين شعرهاشون باشه خيلي شعرزيبايي است. حكايت زندگي ما آدم ها عين اومدن شهاب از آسمون به زمينه شايد از اونهم سريعتر. همه ما بدون اينكه بخواهيم متولد مي شيم بدون اينكه بخواهيم مدرسه مي ريم بدون اينكه بخواهيم جوان، ميانسال و پير مي شيم و بدون اينكه بخواهيم مي ميريم. و عين شهاب به خاك بر مي گرديم. به همون چيزي بر مي گرديم كه ازش ساخته شديم. مريم عسگري 13 ساله . تهران (عضو تيم ادبي و هنري مدرسه ) | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:07 pm | |
| در هفته كتاب 30هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه برگزار مي شود
همزمان با هفته كتاب 30 هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه سراسر كشور برگزار مي شود. يوسف يعقوبي فرد مديرعامل مؤسسه فرهنگي منادي تربيت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين نمايشگاه ها 26 آبان ماه امسال با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار فرهنگ تهران گشايش مي يابد. وي با اشاره به اينكه در هفته كتاب (23 تا 30 آبان) حدود 450 ناشر آثار خود را در اين نمايشگاه ها عرضه مي كنند؛ افزود: 15 هزار جلد كتاب براي نمايشگاه ارسال شده است كه هفت هزار و 800 كتاب جلد مناسب تشخيص داده شدوي با بيان اينكه موضوع اين كتاب ها در زمينه هاي فرهنگي؛ آموزشي؛ ديني؛ مذهبي؛ تربيتي؛ اخلاقي و روانشناسي است؛ توضيح داد: از اين تعداد كتاب؛ دو هزار و 200 كتاب در مقطع ابتدايي؛ هزار و 300 كتاب در دوره راهنمايي و چهار هزار و 300 كتاب در دوره متوسطه به نمايش درمي آيد يعقوبي فر گفت: كتاب ها با 35 درصد تخفيف در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفته كه با 20 درصد تخفيف به دانش آموزان ارايه مي شود. وي با اشاره به اينكه اين نمايشگاه براي دهمين سال متوالي در مدارس كشور برگزار مي شود؛ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امسال 250ميليون تومان يارانه به ناشران شركت كننده در اين نمايشگاه پرداخت كرده كه انتظار داريم وزارت آموزش و پرورش نيز براي تقويت اين گونه فعاليت ها يارانه تخصيص دهد وي در تشريح فعاليت هاي مؤسسه منادي تربيت گفت: اين مؤسسه تاكنون هزار عنوان كتاب با صبغه ديني؛ مذهبي؛ تربيتي؛ اخلاقي و روانشناسي منتشر كرده است. يعقوبي فرد با اشاره به اينكه هم اكنون كتابخانه هاي مدارس كشور داراي 70 ميليون جلد كتاب است؛ افزود: 55 تا 60ميليون اين كتاب ها كه به ارزش 22ميليارد تومان برآورد مي شود؛ توسط اين مؤسسه منادي تربيت به مدارس ارسال شده است. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:07 pm | |
| تهيه كننده فيلم صوت الحيات : جايگاه جشنواره بين المللي رشد در عرصه آموزش و پرورش غيرقابل انكاراست
جشنواره يك فرصت و ويترين براي ارائه نمونه كارهاي هنرمندان است. سيدجلال چاوشيان تهيه كننده فيلم صوت الحيات ضمن بيان مطلب فوق افزود: جشنواره زمان مناسبي است تا هنرمندان بتوانند كارهاي هنري خود را در آن ارائه دهند. همچنين جشنواره بين المللي فيلم رشد به جهت ماهيت آموزشي مي تواند نمونه كارها را تأييد و يا تشويق كند. چاوشيان اظهار داشت: جايگاه جشنواره بين المللي فيلم رشد در عرصه تعليم و تربيت و آموزش و پرورش غيرقابل انكار است. وي افزود: فقدان اطلاعات و نبود يك منبع اطلاعاتي براي دسترسي آسانتر هنرمندان به فيلم ها يكي از مشكلات هنرمندان در حوزه هاي مختلف آموزش و كمك آموزشي است كه جشنواره ها به خصوص جشنواره بين المللي فيلم رشد اين فرصت را براي كساني كه تمايل دارند از اين اطلاعات استفاده كنند، فراهم مي سازد. تهيه كننده فيلم صوت الحيات به ارتباط مستقيم سينما و آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: يكي ازوظايف مهم رسانه ها به غير از تفريح و سرگرمي، نقش آموزشي و تربيتي آنهاست. طبيعتاً سينما نيز از اين قاعده مستثني نيست و مي توان از آن به عنوان ابزاري قدرتمند در آموزش و پرورش استفاده كرد. وي در خاتمه درباره موضوع فيلم صوت الحيات افزود: اين فيلم تحت تأثير سينماي قصه پرداز و پرجاذبه است و در آن سعي شده ارزش هاي ديني و اسلامي نمايش داده شود و اگر تعارض بين فرهنگ ها پيش آيد بايد فرهنگ اصيل مسلماني را انتخاب كرد. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:07 pm | |
| چهار روايت از يك نژاد
خواهرم، 12سال دارد. مادرم، 36 سال دارد. مادر مادرم، 60سال دارد. مادر مادر مادرم، 78 سال دارد. كاش برعكس مي نوشتم، ضابطه ها را. ¤ ¤ ¤ خواهرم، پيتزا دوست دارد. مادرم، به پيتزا آلرژي دارد. مادر مادرم، پيتزا را با نان سنگك مي خورد. مادر مادر مادرم، نه مي داند پيتزا چه جور غذايي است و نه مي داند آلرژي يعني چه. ¤ ¤ ¤ خواهرم، از MP4اش موسيقي گوش مي دهد. مادرم، از ضبط ماشين موسيقي گوش مي دهد. مادر مادرم، از تلويزيون موسيقي گوش مي دهد. مادر مادر مادرم، از لابه لاي درختان به آواز گنجشك ها گوش مي دهد. ¤ ¤ ¤ خواهرم، با بوي گوسفند دماغش را مي گيرد. مادرم، با بوي گوسفند صورتش را در هم مي كند. مادر مادرم، با بوي گوسفند هيچ نمي گويد. مادر مادر مادرم، با بوي گوسفند زندگي مي كند. ¤ ¤ ¤ خواهرم، شال سر مي كند. مادرم، روسري سر مي كند. مادرم مادرم، مقنعه سر مي كند. مادر مادر مادرم، چارقد سر مي كند. ¤ ¤ ¤ خواهرم، صبح با صداي ماشين ها از خواب بلند مي شود. مادرم، صبح با صداي زنگ ساعت از خواب بلند مي شود. مادر مادرم، صبح با صداي اذان از خواب بلند مي شود. مادر مادر مادرم، صبح با صداي خروس از خواب بلند مي شود. ¤ ¤ ¤ خواهرم، روي يك تخت، تشك و بالشت مي خوابد. مادرم، روي تشك و بالشت مي خوابد. مادر مادرم، روي يك بالشت مي خوابد. مادر مادر مادرم، روي دستانش مي خوابد. خواهرم، آسمان را نمي بيند. مادرم، آسمان را آبي نمي بيند. مادر مادرم، آسمان را آبي آبي نمي بيند. مادر مادر مادرم، آسمان را آبي آبي آبي مي بيند. ¤ ¤ ¤ خواهرم، صبح جايي نمي رود. مادرم، بعضي صبح ها به خريد مي رود. مادر مادرم، اكثر صبح ها به نانوايي مي رود. مادر مادر مادرم، هر صبح به دشت مي رود. ¤ ¤ ¤ خواهرم، نماز مي خواند. مادرم، نمازش را نزديك به مسجد مي خواند. مادر مادرم، نمازش را در مسجد مي خواند. مادر مادر مادرم، قبل از اذان به مسجد مي رود تا نمازش را در مسجد بخواند. ¤ ¤ ¤ خواهرم، شهر را دوست دارد. مادرم، روستا را هم دوست دارد. مادر مادرم، روستا را دوست دارد. مادر مادر مادرم، در روستا زندگي مي كند. ¤ ¤ ¤ خواهرم، فرزند مادرم است. مادرم، فرزند مادر مادرم است. مادر مادرم، فرزند مادر مادر مادرم است. مادر مادر مادرم، مادر خواهرم است. محمد حيدري | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:08 pm | |
| در روز مبارزه با استكبار جهاني دانش آموزان ،كاريكاتور شيطان بزرگ را ترسيم مي كنند
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، همزمان با فرا رسيدن روز 13 آبان انجمن اسلامي دانش آموزان استان تهران مسابقه بزرگ كاريكاتور با عنوان «تصوير شيطان» ويژه دانش آموزان را برگزار مي كند. در مقدمه اين فراخوان سراسري آمده است: روز سيزده آبان، روز شفگتي است! روزي كه حوادث بزرگ و سرنوشت ساز اين ملت را در پيشاني خود حك كرده است. و چه عجيب كه ردپايي ثابت در تمام اين حوادث به چشم مي خورد. ردپاي استكبار جهاني در تبعيد امام در سال 42، در كشتار دانش آموزان در سال 57 و در نهايت مهر بطلاني كه دانشجويان خط امام با تسخير سفارت آمريكا بر دخالت و دست اندازي هاي استكبار جهاني در ميهن اسلامي مان زدند. در ادامه اين فراخوان آمده است: نوجوان روزهاي انقلاب، دانش آموز روزهاي پرشور مبارزه و حماسه، از راه پيمايي ها، مبارزات و شعارها بيش از درس هاي مدرسه، تعليم يافته و براي فراگيري بيشتر در روز 13 آبان 57 مدارس را به تعطيلي مي كشاند و راهي دانشگاه تهران مي شود. در آن روز دانش آموز مسلمان ايراني در خون خود وضو گرفت و به امام خود اقتدا كرد و در قيام نماز تنها خدا را بزرگ و لايق بزرگي خواند و نمازش را، رودرروي معبود و در بهشت او سلام داد. بنابراين گزارش، دانش آموزان علاقمند مي توانند آثار ارزشمند خود را موضوع استكبار جهاني و صهيونيسم در يك كاغذ سفيد 4A طراحي و با ذكر نام و نام خانوادگي- پايه تحصيلي- نام مدرسه و تلفن ضروري حداكثر تا تاريخ 87.8.10 به آدرس تهران- بزرگراه رسالت- نبش كرمان شمالي- پلاك 340 كدپستي 1675659611 اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان تهران ارسال كنند. شايان ذكر است، به 40 نفر از برگزيدگان جوايز و هداياي ارزنده اي اهداء مي شود و نيز تمامي آثار به صورت كتاب تدوين و در اختيار علاقمندان و مسئولان قرار خواهد گرفت. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:08 pm | |
| وزير آموزش و پرورش: جشنواره بصري آموزشي ميانبر دانش آموزان به يادگيري است
وزير آموزش و پرورش با اشاره به برگزاري سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي آموزشي و تربيتي رشد از 10 تا 17 آبان ماه، از حمايت وزارتخانه متبوعش از اين جشنواره خبر داد. علي رضا علي احمدي گفت: اين جشنواره را بازاري جديدي و وسيع براي توليد و عرضه كالاي فرهنگي و آموزشي فيلم در كشور توصيف كرد و گفت: متاسفانه در گذشته كمتر به نقش آموزش بصري در مدارس توجه كرده ايم، اما در حال حاضر به طور جدي پيگير توسعه آموزش بصري در مدارس هستيم. وي با تاكيد بر اين كه در برنامه توسعه پنج ساله پنجم به دنبال جامع كردن بسته آموزشي براي دانش آموزان شامل فيلم، نوار، سي دي و جزوات آموزشي هستيم، آموزش هاي بصري و وسايل ارتباط جمعي را در انتقال مفاهيم، موثر و به نوعي يك راه ميان بر براي انتقال دانش و فرايند ياددهي- يادگيري و همچنين عيني كردن مفاهيم انتزاعي براي دانش آموزان برشمرد و تصريح كرد: از طريق آموزش بصري، زمان فرايند ياددهي و يادگيري دانش آموزان را به ميزان مطلوب كوتاه مي كنيم. وزير آموزش و پرورش رويكرد وزارتخانه متبوع را بصري كردن آموزش براي تسهيل يادگيري دانش آموزان دانست و تاكيد كرد: آموزش و پرورش از طريق توليد محتواي الكترونيكي اين رويكرد را دنبال مي كند، زيرا جشنواره هاي بصري آموزشي ميانبر دانش آموزان به يادگيري است. وي در ادامه كمبود اعتبارات را يكي از علل توسعه نيافتن آموزش بصري در آموزش و پرورش خواند و با بيان اين كه درنظر داريم از تعداد كتاب هاي كاغذي درسي كشور كم كنيم، اظهار اميدواري كرد كه سلطنت كتاب درسي در كشور محدود شود و آموزش و پرورش از تك رسانه بودن به سمت سيستم هاي مجموعه اي حركت كند. وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد كه در عين گسترش وسايل ارتباط جمعي و سخت افزارهاي توسعه محتواي الكترونيكي در آموزش و پرورش، آموزش هاي لازم كاربران نيز بايد مورد توجه قرار گيرد تا ارتباطات بين معلم و دانش آموز راحت تر صورت گيرد و همه اين اقدامات نيز بايد با برنامه صورت گيرد. به گزارش ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم رشد، درسي و هشتمين دوره اين جشنواره، از مجموع 152 فيلم شركت كننده در بخش مسابقه، 84 فيلم در بخش مسابقه ايراني، 47 فيلم در بخش مسابقه خارجي، 100 فيلم در بخش مسابقه فرهنگيان فيلمساز و 12 فيلم در بخش مسابقه دانش آموزي و از مجموع 51 فيلم شركت كننده در بخش خارج از مسابقه نيز، 26 فيلم در بخش ايراني، 18 فيلم در بخش خارجي، پنج فيلم در بخش فرهنگيان و دو فيلم در بخش دانش آموزان هستند كه از اين تعداد در مجموع، 106 فيلم ايراني در بخش مسابقه و 23 فيلم ايراني در بخش جنبي و 47 فيلم خارجي در بخش مسابقه و 18 فيلم خارجي در بخش جنبي برگزيده شده اند. | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:08 pm | |
| بازتاب يك خبر صفحه دانشگاه پاسخي به عصبانيت حزب كارگزاران
1- صفحأ دانشگاه روزنامه كيهان در تاريخ 287.7.2 در ستون «دريچه اي به دانشگاه» خبري را با عنوان «آشوبگري و هتاكي شروط حزب كارگزاران براي استخدام» درج نمود. در اين خبر ضمن هشدار نسبت به انتصاب يكي از افراد سابقه دار در ناآرامي هاي دانشجويي در جايگاه مسئول شاخأ دانشجويي حزب كارگزاران كه اتفاقاً سوابق وي از مخالفت با مباني نظام جمهوري اسلامي حكايت دارد، بكارگيري چنين رويه اي متعارض با ادعاي حزب كارگزاران مبني بر مشي اعتدال و ميانه روي برشمرده شده بود. جالب آن كه حزب كارگزاران در جوابيه اي به روزنامه كيهان اين اقدام را اتهام افكني قلمداد نموده و پروژه اي انتخاباتي تفسير كرده است! در اين جوابيه مشي حزب كارگزاران پرهيز از افراط و تفريط برشمرده شده و فرد مذكور نيز معتقد به نظام اسلامي و داراي سابقأ جانبداري از نظام معرفي گرديده است. همچنين حزب كارگزاران در بياني تهديدآميز خبر از اقدام قانوني در اين خصوص داده است. از اين رو اين يادداشت براساس واهمأ شديد ايجاد شده از اقدام قانوني حزب كارگزاران نگاشته شده و بر اين اساس بنا دارد گوشأ ديگري از سوابق مثبت و انقلابي(!!) آقاي «آرمين.س» را جهت تنوير افكار عمومي دانشجويان منتشر نمايد. 2- كمتر كسي در دانشگاه اميركبير- از اساتيد و مديران دانشگاه تا دانشجويان و كارمندان- يافت مي شود كه نام و چهرأ «آرمين.س» را نشناسد. مناسب است اعضاي حزب كارگزاران، كميته اي حقيقت ياب تشكيل داده و اقدام به يك نظرسنجي از اهالي پلي تكنيك نمايند تا به روشني دريابند كه افكار عمومي دانشگاهيان اميركبير وي را فردي فرهيخته، متعادل، سياستمدار و داراي مشي ميانه روي و اعتدال و مدافع نظام اسلامي مي دانند يا آن كه طوماري از صفات متضاد مفاهيم فوق را در معرفي ايشان برمي شمارند. سوابق آشوب آفريني ها و هتاكي هاي «آرمين.س» در اغلب تريبون هاي به ظاهر آزاد بدون مجوز انجمن غيرقانوني دانشگاه اميركبير بر كسي پوشيده نيست و شاهدان اين تريبون ها واقفند كه از پشت ميكروفون اين چنين تجمعاتي جز توهين و افترا به مقدسات اسلامي، مسئولين بلندپايه نظام جمهوري اسلامي، همسويي و تقديس بيگانگان و تهديد مسئولين دانشگاه چيزي شنيده نشده است. جالب تر آن كه، انجمن اسلامي غيرقانوني اميركبير در زمره تشكل هايي است كه پيشتاز پروژه هايي همچون، «عبور از خاتمي»، «عبور از اصلاحات» و «عبور از نظام اسلامي» و نقد و هجمه به سياست هاي دولت سازندگي بوده است. اين حقيقت را سياست مداران كارگزاراني بهتر از هركسي مي دانند. 2-چگونه است كه فردي كه- از نظر شما- سوابق درخشاني در حمايت از نظام اسلامي را در كارنامه فعاليت هاي خويش دارد جزو امضاكنندگان بيانيه هاي تحريم انتخابات بوده و نامش در فهرست مخالفين و براندازان نظام اسلامي ثبت و ضبط گرديده است؟ «ما امضاكنندگان اين نامه در چنين شرايطي، سياست عدم شركت در انتخابات و امتناع از رأي را بهترين گزينه ارزيابي مي كنيم تا با مشروعيت ستاني از حاكميت، زمينه هاي تسليم و تمكين آن در برابر خواست مردم فراهم گردد. بدين ترتيب از تمامي هموطنان درخواست مي كنيم تا با تحريم انتخابات ضمن صيانت از حق حاكميت و رأي خود فرآيند گذار مسالمت آميز به دموكراسي حقيقي را با سازماندهي جديد جنبش اجتماعي در يافتن راهبرد مناسب و شناخت نمايندگان واقعي و رهبري شايسته خود سرعت بخشند و روحي تازه در كالبد جامعه بدمند»1 علاوه بر اين، نام مسئول شاخه دانشجويي حزب كارگزاران در زمره امضاكنندگان بيانيه موسوم به «بيانيه 565 امضايي تغيير ساختار قدرت در ايران» نيز ديده مي شود، اين بيانيه اندكي پس از پايان دولت اصلاحات منتشر گرديده و پيامي جز سياه نمايي از نظام اسلامي و اعلام ناكارآمدي حكومت ديني در اداره امور كشور ندارد! «ديگر نمي توان با اين ترتيب بسوي مردمسالاري، دموكراسي، حكومت قانون، حاكميت ملت، انتخابات آزاد و تفكيك قواي سه گانه متعارف و جمهوري واقعي گام برداشت.»2 علاوه بر همه موارد فوق، مسئول شاخه دانشجويي حزب كارگزاران سال هاست كه پاي ثابت مصاحبه با رسانه هاي خارج نشين مخالف انقلاب بوده و موارد متعددي از مصاحبه هاي وي پيامي جز سياه نمايي از نظام اسلامي را القاء نمي نمايد. 3-بيان تمامي سوابق درخشان عضو فعال حزب كارگزاران كه تا چندي قبل در زمره خشونت ورزان مدنيت ستيز بود و امروز رداي فعالين جامعه مدني را به تن كرده است نه در اين مجال مي گنجد و نه در شأن صفحات اين روزنامه است- اگر چه مستندات موجود در روزنامه فراوان است - تا به همين جا هم بس است ، البته اگر در خانه كارگزاراني ها كسي باشد. اي كاش فعالين حزب كارگزاران بيش تر و پيش تر از آن كه در فكر توجيه و يا دفاع از سوابق ناصواب -و غيرقابل چشم پوشي- چنين عناصري برآيند اندكي در سلوك سياسي خويش تأمل و تجديدنظر نمايند. شايسته تر آن است كه براي دست يازيدن به اهداف سياسي ،هر ابزاري وسيله نگردد. اگر امروز رأي دانشگاهيان براي احزاب اصلاح طلب جنبه حياتي دارد معقول تر آن است كه عنان سكانداري شاخه دانشجويي در دست افراد صلاحيت دار و يا لااقل ظاهرالصلاحي قرار گيرد كه اينگونه كوس رسوايي در جماعت دانشگاهي كشور ننواخته باشند. حكيمي گفته است؛ «اگر يك اشتباه خويش را با هزار دليل توجيه كردي بدان كه هزارو يك اشتباه مرتكب شده اي» از اين روست كه فرافكني و توجيه كارگزاراني ها در دفاع از يك اشتباه را چنين بايد ديد. اين تلاش ها عرض خويش بردن و زحمت ديگران داشتن است. پي نوشت ها: 1و 2 در سال هاي 83 و 84 بيانيه هاي انتشاريافته در سايت هاي اينترنتي ضدانقلاب | |
|
| |
مرتضی آشتیانی ادمین انجمن
تعداد پستها : 495 سن : 44 از ایشان سپاسگزاری شده : 48 امتیاز : 58895 Registration date : 2008-10-27
| عنوان: رد: خبرهای از مدرسه السبت نوفمبر 01, 2008 4:09 pm | |
| وبلاگ هاي دانشجويي بيم ها وآسيب ها
معصومه شيخ مرادي در اين نوشتار سعي شده با توجه به جوان- وبالخصوص دانشجو- بودن درصدبالايي از كاربران اينترنت در حوزه وبلاگ نويسي و وبلاگ خواني، گوشه اي از اهميت و كاركردهاي منفي اجتماعي و فرهنگي اين پديده را در حوزه دانشجويي ارائه دهيم. آخرين وسيله اي كه امروزه براي رشد و توسعه ارتباطات انساني ساخته شده اينترنت است؛ وسيله اي كه توانسته فراتر از ارتباطات شخصي و ميان فردي، با شكستن محدوده زمان و مكان از حوزه خصوصي خارج شود و پا در عرصه عمومي بگذارد. يكي از مجاري ارتباطي در دنياي اينترنت، وبلاگ است. پديده اي كه توانسته عالي ترين تعامل را بين افراد فراهم آورد. 1- وبلاگ چيست؟ وبلاگ، وب نامه، وب نوشت، تار نگار يا بلاگ؛ رسانه اي ساده و انعطاف پذير است كه حال ارتقاء ارتباطات در عالم اينترنت و بازتاب تعامل انسان با اين فضاي باز مجازي است. رسانه اي كه با رشد چشمگير خود، جوانان ايراني را در رتبه دهم رده بندي جهاني قرار داده است. (با توجه به درصد كم كاربران اينترنت به نسبت جمعيت كل جمعيت در ايران اين رتبه بسيار قابل توجه است.) وبلاگ توانسته پتانسيل بالايي را براي استفاده هاي شخصي و حرفه اي ايجاد كند، به طوري كه امروزه اشخاص، گروه ها، احزاب، تشكل ها و... زيادي از آن براي ارائه عقايد و نظرات خود استفاده مي كنند. به گفته دكتر يونس شكرخواه، استاد دانشگاه علامه طباطبايي: «وبلاگ ها عبارتند از روزنامه هاي شخصي روي شبكه اينترنت كه با برنامه اي ساده اداره مي شوند. بلاگ ها عامدانه اطلاعات عيني و عقايد شخصي را با هم آميخته و اغلب با يك لينك به منبع اصلي، يك بلاگر ديگر و يا مقاله اي كه وبلاگ نويس مزبور مورد تحليل قرار داده و يا مايل است آن ها را به مخاطبين خود معرفي كند، همراه هستند.»1 2- لزوم توجه به وبلاگ ها اهميت، رسايي و رسمي شدن حوزه وبلاگ ها را از آنجا مي توان دريافت كه بسياري از دولتمردان، احزاب رسمي و مسئولين جمهوري اسلامي از وبلاگ ها براي تعامل با اقشار اجتماعي بهره گيري مي كنند، از اين رو، ديگر نمي توان وبلاگ ها را وب سايت هاي غيررسمي دانست كه وبلاگ نويسان از آن به عنوان دفترچه خاطرات خود استفاده مي كردند. توجه به محتواي وبلاگ ها، كه امروزه قسمت اعظم آن به اخبار و نوشته هاي تحليلي و انتقادي اختصاص داده شده، لزوم توجه به اين حوزه را از چند زاويه مهم جلوه مي دهد: اول: غالب مخاطبين و خوانندگان وبلاگ ها را اقشار خاص جامعه، روشنفكران، دانشجويان و زنان تشكيل مي دهند. افرادي كه با رسانه هاي رسمي اغناء نمي شوند و با روحيه نوجو و افكار راديكال خود به دنبال دست يافتن به مطالب و تحليل هاي جديد هستند. دوم: رشد حيرت انگيز و بلاگ هاي فارسي و حساسيت هاي ناظران داخلي و خارجي نسبت به وقايع كشور و علل اقبال جوانان از اين پديده نوظهور مي باشد. مجامعي كه با پرداختن هزينه هاي هنگفت، سعي در تخطئه نظام اسلامي دارند مطمئناً از رويكرد و بلاگ ها آنچه را كه بخواهند برداشت مي كنند و در سطح بين الملل بازتاب مي دهند. مانند خبرگزاري رويترز و سايت CNN كه عمده اشتياق و علاقه كاربران ايراني را مسائل جنسي و فرهنگ غرب عنوان مي كنند و مدعي اند كاربران ايراني به دليل محدويت هاي اجتماعي در اين زمينه ها به وبلاگ وبلاگ نويسي گرايش پيدا كرده اند. سوم؛ و آخرين نكته اينكه فارغ از تمام وجوهات مثبت وبلاگ وبلاگ نويسي كه شامل گسترش زبان فارسي، تعامل سازنده كاربران با يكديگر، رونق و گسترش مباحث علمي، تخصصي و... مي باشد؛ هستند وبلاگ هايي كه امروزه نقش نشريات زردي را بازي مي كنند كه هدفشان تنها ارضاء حس كنجكاوي و هيجاني مخاطبين و تحريك آن هاست. اطلاعاتي كه اين وبلاگ ها به مخاطبين خود مي دهند غالباً شامل تحليل ها و اخباري با سوگيري هاي خاص است كه بدون رعايت اصول خبرنگاري، اطلاعات غيرواقعي، كذب و مخربي را به مخاطب القاء مي كنند. همانطور كه اشاره شد وبلاگ، فرم خاصي از وب سايت است كه به طور متناوب به روز مي شود و مطالب به ترتيب تاريخ در آن مرتب مي شوند. رسانه اي با پتانسيل بسيار بالا كه زمينه را براي فعاليت هاي شخصي و حرفه اي فراهم آورده است. كارشناسان، وبلاگ را به عنوان جايگزين روزنامه نگاري مي دانند چنانچه آندرو گرومت مي گويد: «وبلاگ ها با تكنولوژي ساده و قابل دسترس، جايگزيني براي جريان هاي خبري سنتي شده اند و اكنون هر شهروندي مي تواند يك خبر نويس باشد و از آنجا كه پوشش خبر تأثير فراواني بر مسائل سياسي دارد، وبلاگ ها به عنوان رسانه هاي جديد مي توانند در انتشار خبرها تأثير زيادي در پوشش خبري و در نتيجه بر سياست بگذارند.»2 شاهد اين مدعي كه نشان از قدرت بالاي وبلاگ ها دارد موضوع تحريف نام خليج فارس به خليج عربي توسط «نشنال جئوگرافيك» در سال گذشته بود كه وبلاگ نويسان ايراني با پيام ها و طومارهاي اينترنتي خود آن ها را وادار به اصلاح اشتباه خود كردند. واقعيت اين است كه وبلاگ ها علاوه بر كاركردهاي خبري و تحليلي مثبت خود در مينه سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... مي توانند به مثابه ابزاري جهت تخريب و جريان سازي نيز مورد استفاده قرار گيرد. به عبارت ديگر وبلاگ تيغ دو لبه اي است كه هم فرصت است و هم تهديد. طبيعتاً بسياري از وبلاگ نويسان در حوزه هاي فعاليت و تخصصي خود مي نگارند، اما هستند افرادي كه در حوزه هاي سياسي و اجتماعي وراي نقدهاي منصفانه با گرايشات يكسويه - و غالباً مغرضانه - خود به تخريب اشخاص، گروه ها، احزاب و حتي نظام جمهوري اسلامي مي پردازند؛ كه اين مي تواند به صورت خطري جدي خودنمايي كند. متأسفانه مهم ترين قشري كه امروزه در معرض مخاطرات و آسيب هاي محيط هاي وبلاگ نويسي قرار دارند دانشجويان هستند؛ افرادي كه از يك سو به دليل داشتن شور و هيجانات جواني و حضور درمهم ترين پايگاه سياسي اجتماعي كشور مورد توجه نيروهاي معاند و اپوزيسيون قرار دارند، و از سوي ديگر قشري هستند كه اطلاعات خود را منحصر در هزاران هزار پست درون وبلا گ هايي كرده اند كه بدون آنكه بدانند چه شخص يا گروهي پشت آن قرار دارد و يا حتي وبلاگ نويس مخبر، مقاله نويس و... صلاحيت ارائه مطالب را دارد يا خير، خود را در معرض سوء استفاده سياست بازان مطرود قرار مي دهند. چنانكه با مطالعه وبلا گ هاي دانشجويي در مي يابيم كه بسياري از نگاه هاي حاكم بر وبلاگ هاي دانشجويي و اقدامات سياسي و اجتماعي تشكل هاي دانشجويي در واقع برگرفته از مطالب منتشر شده در وبلاگ هاي رهبران و نخبگان فكري دانشجويي - داخل و خارج از دانشگاه - مي باشد. از آنجا كه وبلاگ هاي دانشجويي باهدف هاي خاص به وجود مي آيند طبيعتاً نسبت به ساير وبلاگ ها چه از لحاظ محتوا، چه از لحاظ جذب مخاطب و البته اهداف مشخص آن اهميت پيدا مي كند. به عنوان نمونه وبلا گ هاي دانشجويي غالباً حاوي اطلاعاتي دست اول از رويدادهايي هستند كه مورد استفاده - و البته شايسته تر آن است كه بگوئيم سوء استفاده - بسياي از رسانه هاي داخلي و خارجي قرار مي گيرند؛ مانند بازتاب گسترده تجمع غيرقانوني معدودي از دانشجويان پلي تكنيك در 30 مهر سال 1386 در خبرگزاري ها، روزنامه ها و سايت هاي نيويورك تايمز، راديو آزاد اروپا، اخبار سايت ياهو، خليج تايمز، ميدل ايست تايمز و نيويورك سان فرانسه. يا بازتاب نشست 11 مرداد 87 برخي فعالين سياسي درمنزل يكي از اعضاي طيف غيرقانوني دفتر تحكيم وحدت در راديو زمانه، راديو فردا و راديو فرانسه. متأسفانه معدودي از وبلا گ هاي دانشجويي، روزنامه هاي جايگزيني هستند كه در كنار اطلاع رساني، نقش مهمي را در تهييج و تحريك كاذب مخاطبين ايفا مي كنند؛ به طوري كه گاهي اوقات به تريبون تمام عياري براي ارائه ديدگاه ها، نظرات، اطلاعيه ها و بيانيه هاي نيروهاي مخالف و جريان هاي سياسي ساختار شكن تبديل مي شوند. (و اغراق نيست اگر بگوييم تبديل شده اند). وبلاگ هايي كه عمده محتواي آن ها شامل بزرگ نمايي از رخدادهاي منفي و گسترش تنش هاي موجود در محيط هاي دانشجويي است و در جايگاه ارائه افكار و اخبار دروغين و مسموم براي دانشجويان قرار گرفته است. پي نوشت ها: .1وبلاگ شخصي .2 وبلاگ شخصي دكتر يونس شكرخوا | |
|
| |
| خبرهای از مدرسه | |
|