پایگاه اُرُدیست های سوئد

Swedish Orodists
 
الرئيسيةجستجوأحدث الصورثبت نامورود
< class="" height="25"> link

https://i.servimg.com/u/f30/20/32/02/33/orodis68.jpg

فلسفه اُرُدیسم چیست ؟ Orodism
زندگینامه فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ
بازتاب جهانی فلسفه اردیسم
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آمریکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ازبکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کلمبیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لهستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در تاجیکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور افغانستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مراکش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور برزیل
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیجریه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نائورو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لیبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلژیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سریلانکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فیلیپین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ژاپن
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اتیوپی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کرواسی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در جمهوری چک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در گینه استوایی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور صربستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور دانمارک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مالزی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اکوادور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قزاقستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هائیتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوراس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نپال
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تایلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایتالیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گرجستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در آفریفای جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلغارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کامرون
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کره جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نروژ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مکزیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اندونزی
بازتاب اُرُدیسم در جمهوری آذربایجان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور انگلیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور عراق
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آلمان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در پورتوریکو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور غنا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اسپانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فرانسه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ترکیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور روسیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بنگلادش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پاکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوگاندا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بحرین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایسلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مقدونیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایران
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوکراین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تونس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لتونی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور چین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور جیبوتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور الجزایر
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در نیکاراگوئه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین
بازتاب اُرُدیسم در بوسنی و هرزگوین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در قرقیزستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در ارمنستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در لوکزامبورگ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در مجارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوتان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوبا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوزوو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئد
المواضيع الأخيرة
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آفریفای جنوبی The philosophy of Orodism in South Africa
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:20 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو The philosophy of Orodism in Congo
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:16 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا The philosophy of Orodism in Tanzania
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:14 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لوکزامبورگ The philosophy of Orodism in Luxembourg
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:13 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور The philosophy of Orodism in Singapore
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:11 am

كساني كه Online هستند
در مجموع 96 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 96 مهمان :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

هيچ كدام

بيشترين آمار حضور كاربران در سايت برابر 295 و در تاريخ الأربعاء أكتوبر 16, 2024 7:50 pm بوده است.
ورود
نام كاربر:
كلمه رمز:
ورود اتوماتيك در بازديدهاي بعدي: 
:: كلمه رمز خود را فراموش كرده ايد؟
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
فرشته بیژنی
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
حمیده ناصری
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
admin
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
مهران عبدالهی
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
ستاره عباسی
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
Sarvenaz
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
فرهاد رمضانی
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
زیبا
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
پروانه منفرد
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 
سارا رستمیان
زندگینامه امام حسین (ع) Vote_rcapزندگینامه امام حسین (ع) Voting_bar1زندگینامه امام حسین (ع) Vote_lcap 

 

 زندگینامه امام حسین (ع)

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
زیبا
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
زیبا


تعداد پستها : 1110
از ایشان سپاسگزاری شده : 479
امتیاز : 64710
Registration date : 2010-01-22

زندگینامه امام حسین (ع) Empty
پستعنوان: زندگینامه امام حسین (ع)   زندگینامه امام حسین (ع) Emptyالثلاثاء فبراير 08, 2011 4:13 pm

زندگینامه امام حسین (ع) ( بخش اول )

پدر و مادر وی آن نهال پاک است از سیده
نساء العالمین فاطمه زهرا علیها السلام که خداوند اورا به فضل خویش طاهر
گردانید و او را قرار داد تا از ضلالت، هدایت کند و از تفرقه، به جمع باز
آورد... او فاطمه زهراست که اخگری از روح پدر و فیضی از نور او دارد و
شعاعهایی از هدایتش که وی محل عنایت و توجه او بود و با هاله ای از
بزرگداشت و تقدیر دربرش گرفت و دوستیش را بر مسلمین فرض کرد تا جزئی از
عقیده و دینشان باشد در حالی که فضیلت و جایگاه عظیمش را در اسلام گسترده
ساخت تا الگویی برای زنان امتش باشد.

پیامبر صلی الله علیه و آله ارزشها و سجایایش را در نشستهای عمومی و خصوصی و
بر روی منبرش، مورد تکریم قرار داد تا مسلمین آن را حفظ کنند و در گفته
هایی که راویان اسلام بر آن اجماع دارند، فرمود:
1 - «خداوند برای خشم تو خشمگین می شود و برای رضای تو خشنود
می گردد...» (1) .
2 - «همانا فاطمه پاره تن من است، مرا می آزارد آنچه وی را بیازارد و مرا
به زحمت می اندازد، آنچه وی را به زحمت اندازد...» (2) .
3 - «فاطمه، سرور زنان جهانیان است...» (3) .
و دیگر اخباری از نشانه های شخصیت حضرت زهرا علیها السلام سخن گفته که وی
سرمشق اسلام و نمونه والا برای زنان این امت است که راه را برای آنها روشن
می سازد، در حسن رفتار و عفت و به دنیا آوردن نسلهایی مهذب... و چه عظیم
است برکت وی و چه پرفایده است برای اسلام و در عظمت شأن وی، این کافی است
که «دولت عظیم فاطمیه» از نام وی نامیده شده و نیز «جامع الأزهر» از نام او
مشتق شده است (4) و برای عظمت دولت فاطمی این بس که با نام زهرا تبرک شده
باشد.

به هر حال، رسول اکرم صلی الله
علیه و آله از غیب خبر یافت که بضعه طاهره اش همان است که ثمره پاک از ائمه
اهل بیت علیهم السلام جانشینان پیامبر، داعیان حق در زمین، آنان که سنگینی
بار رسالت را تحمل خواهند کرد و در راه اصلاح اجتماعی از هر کوشش و سختی
رنج خواهند برد، از وی جدا خواهند شد و لذا پیامبر به وی توجهی مبذول داشت و
ذرّیه اش را مورد توجه و عنایت قرار داد.

پدر :

وی ثمره علی، پیشوای حق و عدالت
در زمین، برادر پیامبر صلی الله علیه و آله و دروازه علم آن حضرت است، کسی
که نسبت به وی به منزله هارون از موسی بود و نخستین کسی که به خدا ایمان
آورد و پیامبرش را تصدیق کرد. سنگینی بار جهاد مقدس را از نخستین فجر دعوت
اسلامی بر دوش گرفت و در مواضع هولناک فرورفت و با نیروهای شرک و الحاد،
درگیر نبردی هراس انگیز و تنگاتنگ شد تا اینکه این دین، پای گرفت با ساعدی
قوی از جهاد و کوششهایش، خداوند وی را به هر مکرمتی گرامی داشت و به هر
فضیلتی مخصوص گردانید، وی پدر ائمه طاهرین است که سرچشمه های حکمت و نور را
در زمین منفجر ساختند.

پاورقی :

(1) مستدرک صحیحین 154:3. تهذیب
التهذیب 441:12. کنز العمال 674:13 و 111:12. اسد الغابة 522:5. میزان
الاعتدال 535:1. ذخائر العقبی، ص39.
(2) ترمذی، صحیح 656:5. احمد بن حنبل، مسند 571:4 و در صحیح ترمذی است که
آن حضرت صلی الله علیه و آله فرمود: «اما دخترم - یعنی فاطمه - پاره تن من
است، مرا می رنجاند آنچه او را برنجاند و مرا می آزارد آنچه وی را
بیازارد». و در کنز العمال 111:12 فرمود: «اما فاطمه، شاخه ای از من می
باشد، مرا شادمان می کند هرچه وی را شاد سازد و به خشم می آورد مرا آنچه او
را خشمگین نماید».
(3) اسد الغابة 522:5 و در مسند احمد بن حنبل 112:6 فرمود: «فاطمه سرور
زنان این امت است یا زنان جهانیان». و در صحیح بخاری در کتاب بدء الخلق
آمده: «آیا راضی نیستی که سرور زنان اهل بهشت یا زنان عالمیان باشی؟».
(4) نساء لهن فی التاریخ الاسلامی نصیب، ص48.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
زیبا
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
زیبا


تعداد پستها : 1110
از ایشان سپاسگزاری شده : 479
امتیاز : 64710
Registration date : 2010-01-22

زندگینامه امام حسین (ع) Empty
پستعنوان: رد: زندگینامه امام حسین (ع)   زندگینامه امام حسین (ع) Emptyالثلاثاء فبراير 08, 2011 4:14 pm

زندگینامه امام حسین (ع)( بخش دوم)

قبل از ولادت و تعبیر یک خواب رخت نبوت و
شجره امامت، ذرّیّه طاهره ای را چون شاخه هایی از خود جدا کرد که امتداد
رسالت پس از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله می باشد. نخستین نوزاد، ابو
محمد زکی بود که جان پیامبر صلی الله علیه و آله از شادی وی لبریز شد، پس
توجه به وی را آغاز کرد و او را با نمونه ها و کرامتهای نفسانیش تغذیه می
کرد، کرامتهایی که بازتابش سراسر جهان را در برگرفته است. (1) .
تنها روزهای اندکی که بعضی مورخان آنهارا 52 روز (2) نوشته اند، سپری شد،
سیده زنان، حمل جدیدی را داشت که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و دیگر
مسلمانان بابی صبری منتظر بودند در حالی که همه امیدوار و آرزومند بودند که
خداوند آن ستاره را با ستاره ای دیگر همراه سازد تا آسمان امت اسلامی را
روشن سازند و امتدادی برای حیات رهایی بخش عظیم باشند.
رؤیای ام الفضل

سیده ام الفضل دختر حارث (3) ،
رؤیای عجیبی را دید که تعبیر آن را متوجه نشد. پس به سوی رسول خدا صلی الله
علیه و آله شتافت و به آن حضرت گفت: «من خواب آشفته ای دیدم که قطعه ای از
بدن تو افتاد و در دامن من قرار داده شد».
پیامبر صلی الله علیه و آله هراس وی را بر طرف ساخت و او را مژده خیر داد و
فرمود:
«خیر دیده ای! ان شاء اللَّه، فاطمه پسری به دنیا می آورد و در دامن تو
قرار می گیرد...».
روزها به سرعت گذشت و فاطمه سرور زنان، حسین را به دنیا آورد و او در دامن
ام الفضل بود به همان گونه که پیامبر صلی الله علیه و آله خبر داده بود (4)
.
پیامبر صلی الله علیه و آله در انتظار طلوع ستاره مولود جدید باقی ماند که
زندگی پاره تنش به او درخشان شود، او عزیزترین با قیماندگان نزد وی از
پسران دخترانش بود.

مولود مبارک

سرور زنان عالمیان، نوزاد
بزرگوارش را به دنیا آورد که هیچ بانویی از دختران حوّا، نه در عصر نبوت و
نه بعد از آن همانند او را نزاییده بود که برکتی عظیم تر و سودی بیشتر از
او برای انسانیت داشته باشد. پس پاکتر، طاهرتر و درخشانتر از او نبوده است.
دنیا به وی درخشان شد و انسانیت در همه نسلهایش به وی خوشبخت گردید. مسلمین
به او مفتخر شدند و یاد این مناسبت را گرامی داشتند و هر سال به آن مفتخر و
سرافراز گشتند.
وزارت اوقاف مصر در مسجد حسینی، به همین مناسبت جشنی رسمی برپا می کند و
این مناسبت عظیم را گرامی می دارد همچنانکه در بیشتر مناطق جهان اسلام،
مراسمی برپا می گردد.
در آفاق یثرب، بازتاب این خبر شادی بخش، پیچید. امهات مؤمنین و دیگر بانوان
از زنان مسلمان به خانه سرور زنان شتافتند و اورا بخاطر فرزند جدیدش تبریک
گفتند و با وی در سرور و شادیهایش مشارکت نمودند.

پاورقی

(1) شرح مفصلی در مورد ولادت امام پاک ابو محمد علیه السلام
در کتاب خودمان زندگانی امام حسن‏ علیه السلام 56 - 49: 1 بیان نموده ایم.
(2) ابن قتیبه، المعارف، ص158.

(3) ام الفضل»: لبابه کبری همسر عباس بن عبدالمطلب، نخستین
بانویی است که بعد از حضرت خدیجه بنت خویلد در مکه مسلمان شد. وی نزد
پیامبر صلی الله علیه و آله جایگاهی داشت و آن حضرت به دیدنش می رفت و در
خانه اش استراحت قیلوله می نمود. احادیث فراوانی را از آن حضرت روایت کرده
است. وی برای عباس، فضل، عبداللَّه، عبیداللَّه، قثم، عبدالرحمان و ام حبیب
را به دنیا آورد.
«عبداللَّه بن یزید هلالی» در باره او گفته:
ما ولدت نجیبة من فحل
بجبل نعلمه أو سهل
کستة من بطن أم الفضل
أکرم بها من کهلة و کهل
عم النبی المصطفی ذی الفضل
وخاتم الرسل و خیر الرسل
«هیچ بانویی از هیچ مردی در کوه و یا در دشت که ما می شناسیم، به دنیا
نیاورد».
«همچون شش فرزندی که از شکم ام فضل بودند، او را گرامی بدار و شویش را».
«که عموی پیامبر مصطفی دارنده فضل و خاتم پیامبران و بهترین رسولان بود».
شرح حال وی در هریک از کتابهای طبقات کبری 278:8، الاصابة 464:4 و
الاستیعاب آمده است.
(4) مستدرک صحیحین 176:3.و در مسند فردوسی،ام الفضل گفت: «دیدم که گویی
اندامی از رسول خدا صلی الله علیه و آله در خانه ام بود، پس از آن دلتنگ
شدم و نزد آن حضرت رفتم و موضوع را به وی گفتم.
حضرت فرمود: آری، همان است. پس فاطمه حسین را به دنیا آورد، پس اورا شیر
دادم تا از شیر گرفته شد».
و در تاریخ الخمیس 418:1 آمده است که این خواب پیش از تولد امام حسن علیه
السلام بوده است.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
زیبا
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
زیبا


تعداد پستها : 1110
از ایشان سپاسگزاری شده : 479
امتیاز : 64710
Registration date : 2010-01-22

زندگینامه امام حسین (ع) Empty
پستعنوان: رد: زندگینامه امام حسین (ع)   زندگینامه امام حسین (ع) Emptyالثلاثاء فبراير 08, 2011 4:15 pm

زندگینامه امام حسین (ع)( بخش سوم)
اندوه و گریستن پیامبر بعد از ولادت

نگامی که مژده تولد سبط پیامبر اکرم به آن
حضرت داده شد، بلا فاصله به خانه بضعه اش فاطمه علیها السلام شتافت، در
حالی که قدمهایش را سنگین بر می داشت و

غم و اندوه بر او چیره گشته بود، پس با
صدایی گرفته و اندوهناک صدا زد: «ای اسما! پسرم رانزد من بیاور».

اسما، وی را به آن حضرت داد. پیامبر اورا
در آغوش گرفت و بسیار بر او ... زد، در حالی که گریه را سر داده بود. اسما
پریشان شد وگفت: «پدر و مادرم فدای تو باد از چه

رو می گریی؟!».

پیامبر صلی الله علیه و آله در حالی که
چشمانش از اشک پر بود، به وی پاسخ داد: «بخاطر این پسرم می گریم».

حیرت و سرگردانی بر او دست یافته بود و
معنای این پدیده و موضوع آن را درک نمی کرد. پس به سخن آمد و گفت: «او هم
اکنون به دنیا آمده است».

پیامبر با صدایی از غم و اندوه، بریده به
وی پاسخ داد و فرمود: «گروه جفاکار بعد از من او را می کشند، خداوند شفاعتم
را از آنان دور سازد...».

سپس با اندوه برخاست و اسما را محرمانه گفت: «به فاطمه خبر مده چرا که وی
تازه فارغ شده است...» (1) .

پیامبر صلی الله علیه و آله غرق در اندوه و
غم، از خانه بیرون رفت؛ زیرا او از غیب خبر یافته بود چه مصیبتها و
بلاهایی که هر موجود زنده ای را سراسیمه می سازد، بر این

فرزندش خواهد گذشت.

پاورقی :

(1) مسند امام زید، ص 468 و در امالی صدوق، ص199 آمده است که
پیامبر صلی الله علیه و آله حسین را بعد از تولدش گرفت وسپس در حالی که می
گریست، وی را به

صفیه دخترعبدالمطلب سپرد و گفت: «خداوند لعنت کند قومی را که
کشنده تو باشند و این را سه بار فرمود». صفیه گفت: پدر و مادرم فدایت باد!
چه کسی اورا می کشد؟

فرمود: «گروه جفا کار از بنی امیه».
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
زیبا
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
زیبا


تعداد پستها : 1110
از ایشان سپاسگزاری شده : 479
امتیاز : 64710
Registration date : 2010-01-22

زندگینامه امام حسین (ع) Empty
پستعنوان: رد: زندگینامه امام حسین (ع)   زندگینامه امام حسین (ع) Emptyالثلاثاء فبراير 08, 2011 4:15 pm

زندگینامه امام حسین (ع)( بخش چهارم)
سال ولادت امام حسین
سبط پیامبر صلی الله علیه و آله در سال چهارم هجری (1) ، چشم به دنیای
وجود گشود. و گفته شده که در سال سوم بوده (2) و راویان در مورد ماه ولادت
آن حضرت،
اختلاف دارند و اغلب بر آنند که در ماه شعبان و در روز پنجم از آن می
باشد (3) و بعضی از آنان روزولادت را معین نکرده اند بلکه گفته اند چند شبی
از شعبان گذشته، به
دنیا آمد (4) و بعضی از مورخان این موضوع را نادیده گرفته و به گفتن
اینکه در شعبان به دنیا آمده اکتفا نموده اند (5) و بعضی از بزرگان بر این
باورند که آن حضرت در آخر ربیع
الاول ولادت یافته و این برخلاف مشهوراست پس توجهی به آن نمی شود (6) .

پاورقی:

(1) ابن ع...ر، ترجمة امام الحسین علیه السلام ص 38. تهذیب
الاسماء 163:1. مقاتل الطالبیین، ص84. مقریزی، خطط 285:2.بستانی، دائرة
المعارف 48:7. جوهرة

الکلام فی مدح السادة الاعلام، ص116. الافادة فی تاریخ الأئمة
السادة از یحی بن الحسین(متوفی 424 ه) از کتابهای کپی شده کتابخانه امام
حکیم. الذریّة الطاهرة از

کتابهای خطی کتابخانه عمومی حضرت امیر المؤمنین علیه السلام.
مجمع الزوائد 194:9. اسد الغابة 18:2. الارشاد، ص198.

(2) اصول کافی 463:1. مقریزی، خطط 285:2. الاستیعاب (چاپ شده
در حاشیه الاصابة) 392:1.

(3) طبرانی،المعجم الکبیر از مخطوطات کتابخانه حضرت امیر
المؤمنین علیه السلام. تحفة الازهار و زلال الانهار از مخطوطات
کتابخانه عمومی امام کاشف الغطاء. مقریزی،

خطط 285:2.

(4) امتاع الاسماع،ص187. اسد الغابة 18:2 الذریة الطاهرة،
ص101.

(5) فتح الباری فی باب مناقب ‏الحسن و الحسین ‏علیه السلام
75:7.

(6) المقنعة، ص467. التهذیب 41:6. الدروس 8:2.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
زیبا
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
زیبا


تعداد پستها : 1110
از ایشان سپاسگزاری شده : 479
امتیاز : 64710
Registration date : 2010-01-22

زندگینامه امام حسین (ع) Empty
پستعنوان: رد: زندگینامه امام حسین (ع)   زندگینامه امام حسین (ع) Emptyالثلاثاء فبراير 08, 2011 4:16 pm

زندگینامه امام حسین (ع) ( بخش پنجم )

مراسم میلاد امام حسین

ییامبر صلی الله علیه و آله مولود
بزرگوارش را در آغوش گرفت و در گوش راستش اذان گفت و در گوش چپ او اقامه
راخواند (1) و در خبر آمده است که: «این عمل، نگهدارنده نوزاد از شیطان
رجیم است» (2) .
نخستین صدایی که به گوش حسین علیه السلام رسید، صدای جدش حضرت پیامبر صلی
الله علیه و آله بود؛ نخستین کسی است که به سوی خدا روی آورد و مردم را به
طرف او خواند و سرود آن صدا: «اللَّه أکبر لا إله إلّا اللَّه...» بود.
پیامبر صلی الله علیه و آله این کلمات را که جوهر ایمان و واقعیت اسلام را
در بردارد، در جان فرزند نوزادش کاشت و او را به آنها تغذیه نمود و آنها از
عناصر و ارکان وجودیش گردید و در همه مراحل زندگیش، شیفته آنها شد، پس به
سوی میدانهای جهاد شتافت و همه چیز را فدا کرد تا این کلمات در زمین، بلندی
یابد و نیروهای خیر و صلح، حاکم شود و نشانه های ارتداد جاهلی - که برای
خاموشی نور خدا کوشا بود - درهم کوبیده و نابود شود.
پیامبر صلی الله علیه و آله شخصاً بیشتر مراسم شرعی تولد مولود مبارکش را
به جای آورد و این اعمال را انجام داد:

اذان و اقامه

پیامبر صلی الله علیه و آله
مولود بزرگوارش را در آغوش گرفت و در گوش راستش اذان گفت و در گوش چپ او
اقامه راخواند (1) و در خبر آمده است که: «این عمل، نگهدارنده نوزاد از
شیطان رجیم است» (2) .
نخستین صدایی که به گوش حسین علیه السلام رسید، صدای جدش حضرت پیامبر صلی
الله علیه و آله بود؛ نخستین کسی است که به سوی خدا روی آورد و مردم را به
طرف او خواند و سرود آن صدا: «اللَّه أکبر لا إله إلّا اللَّه...» بود.
پیامبر صلی الله علیه و آله این کلمات را که جوهر ایمان و واقعیت اسلام را
در بردارد، در جان فرزند نوزادش کاشت و او را به آنها تغذیه نمود و آنها از
عناصر و ارکان وجودیش گردید و در همه مراحل زندگیش، شیفته آنها شد، پس به
سوی میدانهای جهاد شتافت و همه چیز را فدا کرد تا این کلمات در زمین، بلندی
یابد و نیروهای خیر و صلح، حاکم شود و نشانه های ارتداد جاهلی - که برای
خاموشی نور خدا کوشا بود - درهم کوبیده و نابود شود.

نامگذاری

پیامبر صلی الله علیه و آله او
را «حسین» نامید همان گونه که برادرش را «حسن» نام نهاد (3) و مورخان می
گویند که عرب در جاهلیتش این دو نام را نمی شناختند تا فرزندان خودرا به
آنها بنامند بلکه پیامبر صلی الله علیه و آله آنان را به وحیی از آسمان به
این نامها نامگذاری فرمود (4) .
و این نام شریف، اسم عَلَمی شد برای آن ذات عظیمی که آگاهی و ایمان را در
زمین منفجر ساخت و یاد آن، همه زبانهای جهان را دربرگرفت و مردم شیفته آن
شدند تا آنجا که نزد آنان شعار مقدسی برای همه نمونه های والا شد و شعاری
برای هر فداکاری که بر اساس حق و عدل باشد.

اقوالی دور از واقع

بعضی از منابع تاریخ و اخبار،
به صورتهایی گوناگون، مطالبی را در مورد نامگذاری حضرت حسین علیه السلام
آورده اند که خالی از تکلّف و ادّعا نمی باشند و آنها عبارتند از:
1 - آنچه هانی بن هانی از علی علیه السلام روایت کرده که گفت: هنگامی که
حسن به دنیا آمد، رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و فرمود: پسرم را چه
نام نهاده اید؟ گفتم: اورا «حرب» نامیده ام. فرمود: بلکه او «حسن» است. و
هنگامی که حسین متولد شد، فرمود: پسرم را چه نامیده اید؟ گفتم: او را «حرب»
نامیده ام. فرمود: بلکه او «حسین» است و هنگامی که سومی به دنیا آمد،
پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و فرمود: پسرم را چه نامیده اید؟ گفتم:
«حرب». فرمود: بلکه او «محسن» است (5) .
به نظر ما این روایت صحت ندارد؛ زیرا:
الف - سیرت اهل بیت علیهم السلام بر التزام دقیق به اسلام و عدم دور شدن از
هیچیک از احکام آن استوار است و اسلام از نامیدن فرزندان به نامهای جاهلی
که نشانه عقب ماندگی و انحطاط فکری می باشد، کراهت دارد. افزون بر این، این
نام (حرب) اسم علمی است برای جدّ خاندان اموی که نماینده نیروهای کینه توز
و ستمکار بر ضد اسلام می باشد، پس امام چگونه فرزندانش را به آن می نامیده
است؟!
ب - اعراض پیامبر صلی الله علیه و آله از نامگذاری سبط اولش به آن نام،
موجب می شد که امام را از نامگذاری بقیه پسرانش به آن، باز دارد.
ج - «محسن» به اتفاق مورخان در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه و آله به
دنیا نیامد، بلکه اندکی پس از وفات آن حضرت متولد شد و این امر مؤکد می
سازد که روایت مذکور، ادعایی بیش نیست و صحت ندارد.
2 - «احمد بن حنبل» به سندش از امام علی علیه السلام روایت کرده گفت:
هنگامی که حسن برایم متولد شد، وی را به نام عمویم «حمزه» نامیدم و وقتی که
حسین به دنیا آمد، اورا به نام برادرم «جعفر» نام گذاشتم. پس رسول خدا صلی
الله علیه و آله مرا فراخواند و فرمود: «خداوند مرا دستور داده تا نام این
دو را تغییر دهم، پس آن دو را حسن و حسین نامگذاری کن» (6) .
این روایت نیز در ضعف، همچون روایت قبلی است؛ زیرا نامگذاری سبطین به این
دو نام، بر حسب مشهور، اندکی پس از تولدشان صورت گرفت و هیچ کس به آنچه
احمد روایت کرده، نظر نداده است.
3 - طبرانی به سندش از امام علی علیه السلام روایت کرده که فرموده است:
«هنگامی که حسین به دنیا آمد، وی را به نام برادرم جعفر نامیدم، پس رسول
خدا مرا فراخواند و به من دستور داد تا اورا حسین نام گذارم» (7) .
این روایت در ضعف، با دو روایت قبلی هماننداست؛ زیرا حضرت امیر المؤمنین
علیه السلام در نامگذاری سبط و ریحانه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بر
آن حضرت پیشی نجست و آن حضرت بود که - بر حسب آنچه مشهور بر آن است - وی را
به این نام، نامید و روایات اهل بیت علیهم السلام بر آن اجماع دارند.

عقیقه

پس از گذشت هفت روز از تولد سبط
پیامبر صلی الله علیه و آله آن حضرت دستور داد تا گوسفندی را برایش عقیقه
کنند و گوشتش را برای فقرا تقسیم نمایند. و نیز دستور داد تا یک ران از آن
گوسفند به قابله داده شود (8) و این امر از جمله مواردی می باشد که اسلام
در زمینه های نیکوکاری و احسان، تشریع نموده است.

تراشیدن موی سر امام حسین

پیامبر صلی الله علیه و آله
همچنین دستور داد تا موی سر فرزند نوزادش را بتراشند و هموزن آن را به فقرا
نقره صدقه دهند (9) وزن آن، یک و نیم درهم شد (10) بر حسب آنچه در حدیث
آمده است و سر آن حضرت را با عطری مرکب از زعفران و مواد دیگر، بمالند و
نهی فرمود از آنچه در جاهلیت عمل می شد که سر نوزاد را با خون می ...ند
(11) .

ختنه

پیامبر صلی الله علیه و آله به
اهل بیت خود فرمود تا نوزادش را در روز هفتم تولدش، ختنه کنند. پیامبر صلی
الله علیه و آله ختنه طفل را در این سن نورس، تشویق نمود؛ زیرا برای آن،
پاکتر و طاهرتر است (12) .

پاورقی:

(1) کشف الغمة 3:2. تحفة
الازهار و زلال الانهار.
(2) علی علیه السلام روایت کرده که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده
است: «برای هرکس نوزادی به دنیا آید، در گوش راستش اذان بگوید و در گوش چپش
اقامه بخواند؛ زیرا آن برایش عصمتی است از شیطان رجیم». و مرا در مورد حسن
و حسین به این کار امر فرمود و اینکه با اذان و اقامه، فاتحة الکتاب، آیة
الکرسی، آخر سوره حشر، سوره اخلاص و معوذتین را بخواند. این مطلب در دعائم
الاسلام 148:1 آمده است.

(3) الریاض النضرة.
(4) اسد الغابة 9:2. ودرتاریخ خلفا،ص188 عمران بن سلیمان روایت کرده
گفت:حسن وحسین دو نام از نامهای اهل بهشت می باشند که عرب آنها را در
جاهلیت نشنیده بودند.

(5) نهایة الارب 213:18. الاستیعاب 384:1. تهذیب التهذیب
296:2. احمد بن حنبل، مسند 158:1.
(6) احمد بن حنبل، مسند 257:1.
(7) طبرانی، المعجم الکبیر 10:3.

(8) مسند امام زید، ص 468. تحفة
الازهار و زلال الانهار. و در کتاب الذریة الطاهرة، ص122 از عایشه روایت
شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله برای حسن و حسین، هر کدام دو گوسفند
عقیقه کرد و در روز هفتم، برای آنها عقیقه نمود و فرمود: به نام وی ذبح
نمایید و بگویید: «بسم اللَّه اللهم لک و الیک هذه عقیقة فلان» و این روایت
را حاکم در مستدرک 237:4 آورده و گفته راوی آن سوار است و او ضعیف می باشد
و مشهور میان فقها استحباب ذبح یک گوسفند در عقیقه است.

(9) الریاض النضرة. ترمذی، صحیح، نور الابصار، ص253.
(10) دعائم الاسلام 187:2.
(11) بحار 239:43.

(12) جواهر الاحکام، 260:31. و
در آن آمده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: «پسرانتان را در
روز هفتم پاک گردانید (ختنه کنید) که آن پاکتر و طاهرتر است و برای سرعت
روییدن گوشت، مناسب تر می‏باشد و اینکه زمین چهل روز از بول شخص ختنه نشده،
نجس می گردد...».
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
زندگینامه امام حسین (ع)
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1
 مواضيع مماثلة
-
» حسین پناهی
» جشن تولد «طه حسین» در گوگل
» مصاحبه با حسین رضا زاده
» وصیتنامه حسین پناهی
» عبور از خاتمی و کروبی به شرط وحدت بر میر حسین -

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
پایگاه اُرُدیست های سوئد :: سرگرمی و همگانی :: گفتگوهای آزاد کاربران-
پرش به: