ستاد هدفمند كردن يارانههاي استان تهران طي اطلاعيهاي اعلام كرد: آن دسته از سرپرستان خانوار استان تهران كه در واريز مبالغ يارانهها به حساب خود اشكالاتي مشاهده كردهاند، به هيچ عنوان نگران نبوده و اين اشكالات رفع ميشود.
به گزارش سرويس «اجتماعي» ايسنا، همچنين سرپرستان خانوار ميتوانند با مراجعه به سامانه refahi.ir و با وارد كردن كد ملي و شماره سريال شناسنامه خود، از اطلاعات مربوط به واريز مبالغ يارانه به حسابهاي مربوطه اطلاع يابند.
در اين اطلاعيه ضمن اعلام اين مطلب كه شماره حساب سرپرستان خانواري كه در سامانه مورد تاييد قرار گرفته، مبلغ يارانه مرحله اول به حساب آنان واريز شده، آمده است: در صورت وجود هرگونه مغايرت در مورد تعداد اعضاي خانوار و تعداد اعضاي اعلامي از سوي مركز آمار، افراد ميتوانند در آذرماه نسبت به اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار خود اقدام كنند و كليه حق و حقوق اين افراد نيز محفوظ ميماند.
همچنين در صورتي كه حساب اعلام شده از سوي سرپرست خانوار از شش ماه پيش تاكنون غيرفعال بوده، مبالغ يارانه به حساب اعلامي واريز نشده است و افراد بايد به شعب بانكهاي مربوطه مراجعه كنند.
ستاد هدفمند كردن يارانههاي استان تهران در ادامه اين اطلاعيه خطاب به سرپرستان خانواري كه حسابهايشان مورد تاييد نهايي قرار نگرفته، آورده است: بايد به يكي از بانكهايي كه امكان ثبت حساب در اين سامانه را دارند، مراجعه كنند. در صورتي كه در بانك مذكور حساب فراگير دارند، از بانك بخواهند تا اين حساب را به سامانه اعلام كنند و در غير اين صورت حساب جديدي افتتاح كنند، لذا به سامانه مراجعه و نسبت به اعلام حساب فوق اقدام كنند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: آن دسته از شهرونداني كه با پيام «اطلاعات هويتي سرپرست خانوار شما داراي اشكال است» روبرو ميشوند، بايد منتظر مرحله اصلاح اطلاعات كه بعدا توسط مركز آمار ايران اعلام ميشود، بمانند و چنان چه سرپرست خانوار آنان فوت كرده است، شماره ملي و شماره حساب مسن ترين فرد خانوار را وارد كنند.