پایگاه اُرُدیست های سوئد

Swedish Orodists
 
الرئيسيةجستجوأحدث الصورثبت نامورود
< class="" height="25"> link

https://i.servimg.com/u/f30/20/32/02/33/orodis68.jpg

فلسفه اُرُدیسم چیست ؟ Orodism
زندگینامه فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ
بازتاب جهانی فلسفه اردیسم
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آمریکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ازبکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کلمبیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لهستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در تاجیکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور افغانستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مراکش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور برزیل
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیجریه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نائورو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لیبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلژیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سریلانکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فیلیپین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ژاپن
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اتیوپی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کرواسی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در جمهوری چک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در گینه استوایی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور صربستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور دانمارک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مالزی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اکوادور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قزاقستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هائیتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوراس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نپال
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تایلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایتالیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گرجستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در آفریفای جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلغارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کامرون
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کره جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نروژ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مکزیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اندونزی
بازتاب اُرُدیسم در جمهوری آذربایجان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور انگلیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور عراق
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آلمان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در پورتوریکو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور غنا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اسپانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فرانسه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ترکیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور روسیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بنگلادش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پاکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوگاندا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بحرین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایسلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مقدونیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایران
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوکراین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تونس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لتونی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور چین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور جیبوتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور الجزایر
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در نیکاراگوئه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین
بازتاب اُرُدیسم در بوسنی و هرزگوین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در قرقیزستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در ارمنستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در لوکزامبورگ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در مجارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوتان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوبا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوزوو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئد
المواضيع الأخيرة
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آفریفای جنوبی The philosophy of Orodism in South Africa
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:20 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو The philosophy of Orodism in Congo
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:16 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا The philosophy of Orodism in Tanzania
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:14 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لوکزامبورگ The philosophy of Orodism in Luxembourg
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:13 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور The philosophy of Orodism in Singapore
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:11 am

كساني كه Online هستند
در مجموع 134 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 134 مهمان

هيچ كدام

بيشترين آمار حضور كاربران در سايت برابر 237 و در تاريخ السبت مارس 06, 2010 6:21 pm بوده است.
ورود
نام كاربر:
كلمه رمز:
ورود اتوماتيك در بازديدهاي بعدي: 
:: كلمه رمز خود را فراموش كرده ايد؟
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
فرشته بیژنی
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
حمیده ناصری
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
admin
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
مهران عبدالهی
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
ستاره عباسی
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
Sarvenaz
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
فرهاد رمضانی
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
زیبا
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
پروانه منفرد
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 
سارا رستمیان
اهميت اقتصاد هنر Vote_rcapاهميت اقتصاد هنر Voting_bar1اهميت اقتصاد هنر Vote_lcap 

 

 اهميت اقتصاد هنر

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
Sarvenaz
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
ORODIST ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Sarvenaz


تعداد پستها : 1280
سن : 36
از ایشان سپاسگزاری شده : 218
امتیاز : 60884
Registration date : 2008-10-24

اهميت اقتصاد هنر Empty
پستعنوان: اهميت اقتصاد هنر   اهميت اقتصاد هنر Emptyالأربعاء نوفمبر 05, 2008 10:26 am

به بهانه دومين آرت اکسپو تهران




اهميت اقتصاد هنر

اهميت اقتصاد هنر 16-3faraamarziعلي فرامرزيہ

با نگاهي تاريخي به زندگي هنرمندان و با توجه و تعمق نسبت به روزگار و طرز
زندگي و هنرمنداني که مي شناسيم يا شنيده ايم، مي توان اهميت و نقش اقتصاد
را در زندگي آنها رديابي کرد و مورد شناسايي قرار داد. چه زندگي هاي هنري
که با عشق و شيفتگي آغاز شد و پس از چندي واقعيت هاي مادي خود را نماياند
و آن زندگي ها به جدايي رسيد و گاه تاراج شد و هنرمند ماند و واقعيت تلخ
فانتزي.چه جوانان با استعدادي که به خاطر ترس خانواده هايشان از بخش
اقتصادي زندگي هنري از ادامه خواست شان بازماندند و به کارمندان حقوق بگير
تبديل شدند.چه معتقد هنرمندان جواني که پس از چشيدن طعم تلخ زندگي روزمره
و نقش ماديات در آن به سمت و سويي کشيده شدند که به هيچ وجه خواست و
منظورشان نبود.چه حسادت ها، تنگ نظري ها، يکديگر را به زير کشيدن ها که به
رغم ده ها دليل و توجيه، ريشه در احتياجات مادي ما دارند.چه قدرت پرستي
ها، تملق گفتن ها و زير چتر ديدگاه خاصي رفتن هايي که ريشه در خاک نيازهاي
پولي هنرمند دارد.چه شهرت طلبي هاي بيمارگوني که ترس از بي پولي و نياز،
هنرمند را وادار به آن مي کند. با نگاهي گسترده به اين واقعيت ها و ده ها
نظير آن مي توان به اهميت و لزوم پرداختن به مساله يي به نام اقتصاد هنر
پي برد.لذا بنده معتقدم هر قدمي که در اين راه برداشته مي شود، بايد مورد
حمايت و پشتيباني قرار گيرد تا به تدريج تبديل به جرياني شود که فرهنگ
خريد هنري را در جامعه نهادينه و محصول هنري را به عنوان کالاي سرمايه يي
در اقتصاد جامعه معرفي کند.از آنجايي که اين نوشته به دليل برگزاري دومين
آرت اکسپو تهران (طبق اعلام وزارت ارشاد) فراهم آمده است، پس براي هرچه
بهتر برگزار شدن آن نکاتي را که به نظر مي آيد در حد توان و تجربه بازگو و
توفيق برگزارکنندگان را آرزو مي کنم.برگزاري هر آرت اکسپو (فروش هنري) سه
مرحله را طي مي کند.

1- قبل از برگزاري؛ شامل برنامه ريزي، اطلاع رساني و فرهنگسازي بين خريداران

2- برگزاري؛ طبيعي است هرچه منظم تر و باشکوه تر و پيش بيني شده تر باشد
مي تواند اطمينان خريدار را بيشتر جلب کند. کارشناسي شدن آثار چه به لحاظ
کيفيت هنري و چه از نظر قيمت از جمله عوامل موثر در فروش آثار است. مهم
ترين کار يک فروش در بخش برخورد با خريدار، ايجاد حداکثر اطمينان در او
است خصوصاً اگر خريد دولتي باشد اهميت آن را بيشتر مي کند. به همين جهت
داشتن بخش حسابداري مطمئن و قابل دفاع بسيار مهم است زيرا هرگونه مشکلي در
اين بخش مي تواند هم در خريدار و هم در توليدکننده محصول هنري يعني
هنرمند، توليد سوءتفاهم و شک کند.

3- پس از برگزاري؛ از آنجايي که اکثراً فروش هاي اکسپو (خصوصاً دولتي) پس
از برگزاري وجوه آن دريافت مي شود، چنانچه اين مهم از قبل پيش بيني نشود
مي تواند سخت ترين مرحله برگزاري يک آرت اکسپو شود و اگر اين بخش موفق
نباشد، مي تواند همه زحمات اکسپو را زير سوال ببرد، همچنان که در اکسپو
اول نيز ما در مورد بخشي از خريدها دچار اين مشکل بوديم.

اصولاً خريدهاي آرت اکسپوها به يکي از اين سه شکل انجام مي شود؛ 1- خريد
دولتي 2- بخش خصوصي و مردم3- توامان (خريد دولتي و بخش خصوصي)

خريدهاي دولتي معمولاً در کشورهايي انجام مي شود که مردم و بخش خصوصي هنوز
قدرت خريد يا باور به خريد آثار هنري را ندارند، لذا مسوولان دولتي براي
تقويت مالي هنرمندان و ايجاد فرهنگ خريد هنري در اقشار جامعه و گاه به
دليل انگيزه هاي سياسي و جلب نظر هنرمندان با اتکا به راهکارهاي پيش بيني
شده در قانون اقدام به خريد آثار هنري براي موزه ها، مراکز فرهنگي يا
ساختمان هاي دولتي و محل هاي عمومي مي کنند. طبيعي است توجيه مسوولان
دولتي و ايجاد باور جهت خريد در آنها از مراحل سخت هر برگزاري است چرا که
بودجه هاي دولتي از حساب و کتاب خاص خود پيروي مي کنند و مدعيان خاص خود
را دارند. چه بسا مسوولي در مدت برگزاري تحت تاثير جو حاکم برگزاري، خريدي
کند ولي در موقع پرداخت وجه با موانعي روبه رو شود که پرداخت را مشکل
کند.خطر ديگر خريدهاي هنري به تفکر و نوع نگاه آن دولت مربوط مي شود.
طبيعي است در دولت هايي که ايدئولوژي خاصي حاکم است، آثاري خريداري مي شود
که با آن تفکر هماهنگي بيشتري دارد و ضمناً براي آن مسوول دولتي نيز خريد
آن آثار مشکلي ايجاد نمي کند. در نتيجه پس از مدتي ما شاهد آثاري خواهيم
بود که صرفاً به قصد فروش در اکسپو کشيده شده اند و از کيفيت و انگيزه
هنري بي بهره هستند. (اکسپويي) واضح است هر چه نگاه مسوولان بازتر و دايره
سليقه آنها گسترده تر باشد، کمتر هنرمند گرفتار خودسانسوري مي شود و مشکل
مذکور به حداقل خواهد رسيد. دومين شکل خريد مربوط به بخش خصوصي شامل مردم
و بنگاه هاي مالي است. معمولاً اين نوع خريد در جامعه هايي شکل مي گيرد که
فرهنگ خريد هنري جا افتاده باشد و محصولات هنري توانسته باشند خود را به
عنوان کالاي سرمايه يي تثبيت کنند. اين نوع پشتوانه مالي براي جامعه هنري
سالم ترين نوع است زيرا هم از تنوع خريدار برخوردار است و هم مشکلات خريد
دولتي را ندارد ولي براي رسيدن به اين مرحله چه در داخل و چه خارج از کشور
تلاش و روابط عمومي قوي لازم دارد. خوشبختانه در ايران به دليل وجود
نگارخانه هاي فعال و برگزاري فروش هاي گروهي متعدد و سابقه خريد هنري در
گذشته تا حدي خريد در بخش خصوصي جا افتاده است و مراکز اقتصادي خصوصي در
سال هاي اخير اقبال نسبتاً خوبي را نشان داده اند. فروش موفق آثار
هنرمندان نقاش در خارج از کشور نيز انگيزه کافي براي خريدهاي داخلي ايجاد
کرده است.سومين شکل خريد، خريد توامان (دولتي، خصوصي) است که به نظر مي
آيد با سابقه اکسپو قبلي دومين آرت اکسپو نيز از اين شکل فروش برخوردار
خواهد بود. به نظر بنده اين مطمئن ترين خريد در شرايط کنوني ايران است
زيرا هم از پشتوانه مالي دولت برخوردار است و هم تنوع خريد بخش خصوصي را
با خود دارد.در پايان آرزوي موفقيت عزيزان را دارم زيرا اگر خداي ناخواسته
موفقيت اکسپو مانند هر فروش ديگري در هر کدام از بخش ها با مشکل روبه رو
شود هم اعتبار اکسپو را زير سوال خواهد برد و هم هنرمند را به عنوان
توليدکننده اثر هنري دچار سرخوردگي و عدم اطمينان خواهد کرد و خريداران
عمده نيز نگاه خود را به خارج از مرزها معطوف خواهند کرد.

ہ نقاش و دبير اولين آرت اکسپو تهران
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
اهميت اقتصاد هنر
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1
 مواضيع مماثلة
-
» عناوين روزنامه صبح اقتصاد
» ضرر 120 ميليون دلاري لوگوي گوگل به اقتصاد
» گزارش صندوق بين‌المللي پول از باثبات شدن اقتصاد ايسلند
» مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد آغاز شد

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
پایگاه اُرُدیست های سوئد :: رویدادها :: خبرهای علمی ، فرهنگی و هنری-
پرش به: