به گفته يك محقق، لوگوي تغييريافته گوگل به مناسبت 30 سالگي بازي پك من، موجب ميليونها دلار ضرر در بازدهي شد.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته توني رايت، بنيانگذار رسكيو تايم، لوگوي پك من قابل بازي گوگل كه جمعه گذشته در وب سايت اين شركت قرار گرفت، موجب اتلاف پنج ميليون ساعت و ضرر اقتصادي حدود 120 ميليون دلار شد.
ابزار رسكيو تايم، شركتها را قادر ميسازد زمان و توجه صرف شده را مورد ارزيابي قرار دهند. بنا بر ارزيابي وي، گوگل در آن روز حدود 505 ميليون كاربر منحصر داشت و اين بازي موجب اتلاف چهار ميليون و 819 هزار و 352 ساعت وقت كارمندان و 120 ميليون و 483 هزار و 800 دلار ضرر اقتصادي شد.
رايت در وبلاگ خود نوشت: با اين هزينه ميتوان 19 هزار و 385 نفر را به مدت شش هفته در گوگل استخدام و از كارآمدي آنان بهره برد.
اين لوگو به كاربران امكان ميداد با كليك برروي گزينه Insert coin يا "سكه را وارد كنيد"، بازي را آغاز كنند و با دو بار كليك برروي اين دكمه، اين بازي بهصورت دو نفره انجام ميشد، در حالي كه يكي از بازيكنان نقش خانم پك من را برعهده گرفته و ميتوانست با استفاده از حروف دبليو، آ، اس و دي پيشرفت وي را كنترل كند.
به گفته ماريسا ماير، معاون بخش تجربه كاربر در گوگل، اين شركت با استقبال صورت گرفته از لوگوي پك من تحت فشار قرار گرفت اما متعجب نشد؛ همچنين به دليل تقاضاي بالا اين بازي در google.com/pacman بهصورت دايمي قابل دسترس است.