خدمات میزبانی سایت,ارائه کننده خدمات,خدمات میزبانی,فایل گرافیکی,میزبانی سایت,شرکت میزبان,ترافیک سایت,صفحه اصلی,وب سایت,فایل ها,الکترونیکی,homepage,بازاریاب,hosting,میزبانی,اطلاعات,اینترنت,offline,میزبان,دسترسی,online,سایتها,server,الگو,شبکه,فایل,سایت,web,وب اکثر شرکتها یا افرادی که وب سایت دارند به آمار ترافیک سایت دسترسی دارند و معمولا توسط شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی سایت (web hosting) فراهم شده است. کسانی که از این فایل ها استفاده نمی کنند (یا با شرکت میزبان وبی که قرارداد دارند آنها را در اختیارشان قرار نمی دهد) متوجه نیستند چه چیزی را از دست می دهند. اطلاعات فراوانی برای دستیابی وجود دارد که استفاده از این اطلاعات می تواند تاثیر بسزایی در بازده کار داشته باشد.آنچه در اینجا آورده می شود آمارهای اصلی است که معمولا در دسترس هستند و همچنین پیشنهادهایی در مورد چگونگی استفاده از این اطلاعات. افسانه تعداد بازدید کنندگان (hit) مسأله ایست که اکثر بازدید کنندگان سایتها به آن دچار هستند که سایتهایی را می بینند که خود ستایی نظیر بیست هزار هیت در روز یا چیزی نظیر این را انجام می دهند.اما این به چه معناست ؟ متأسفانه برای یک بازاریاب اینترنت تقریبا هیچ معنایی ندارد. هیت در واقع به تعداد تقاضاهایی گفته می شود که سرویسگر شبکه (web server) دریافت می کند. مثال بسیار ساده در این مورد این است که اگر صفحه اصلی شما (homepage) دارای بیست فایل گرافیکی مجزا باشد هر بازدید کننده از آن صفحه بیست هیت شمارش می شود. بنابر این اگر ادعا کنید بیست هزار هیت در روز داشته اید در حقیقت در مورد هزار بازبین کننده صحبت کرده اید و واضح است که چنین آماری از نظر تحلیل تجاری قابل استناد نیست. میانگین بازدیدکنندگان (روزانه، هفتگی و ماهانه) سنجش حقیقی فعالیت وب سایت است. مسلما در اغلب شرایط تعداد بالاتر بازدیدکنندگان مطلوب است (و دستیابی به آن تا اندازه ای هدف بشمار می رود). بدون دستیابی به این اطلاعات و بدون آگاهی از پیشینه بازدید کنندگان قضاوت اینکه آیا بنای ابتکار تجاری شما در جلب بازدید کننده، بصورت الکترونیکی (online) یا سنتی (offline)، موفق بوده است یا خیر غیر ممکن خواهد بود. باید توجه کرد که هر چه بازدیدکنندگان بیشتر باشند باقی اطلاعات صحیح تر خواهد بود. علت ساده است و آن اینکه الگوی استفاده در یک گروه نمونه بزرگتر گویاتر از الگو در یک نمونه کوچکتر است، جایی که گروهی محدود از مصرف کنندگان خاص می توانند در نتایج ایجاد ابهام کنند.
میانگین زمان صرف شده و تعداد صفحات بازدید شده می تواند برای مشخص کردن اینکه چقدر سایت شما توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند مفید واقع شود. اگر میانگین زمانی که افراد در سایت بوده اند کم باشد (مثلا کم تر از یک دقیقه) یا میانگین مخاطبین تنها از یک یا دو صفحه بازدید کرده باشند ممکن است این نشان دهنده یک مشکل باشد. شاید سایت شما بازدیدکنندگان مناسبی جذب نکرده است و آنها با نگاهی سریع به سایت هنگامی که متوجه می شوند آنچه که جویایش بوده اند نمی یابند از آن خارج می شوند. امکان دارد بازدیدکنندگان در یافتن اطلاعات سر درگم شده اند و تصمیم گرفته اند در جای دیگری جویای اطلاعات باشند. حتی امکان دارد با وجود اینکه سایتتان مورد علاقه خودتان است، ارتعاشات ذهنی نامناسبی القاء می کند. علت هرچه باشد آگاهی از مدت زمانی که افراد در سایت شما بوده اند و تعداد صفحاتی که نگاه کرده اند می تواند مشکلات احتمالی را به شما گوشزد کند و شما را در برآورد کردن راه حل مناسب یاری دهد. پرطرفدارترین و کم طرفدارترین صفحات این اطلاعات در مشخص کردن بخش های داغ و یا قسمتهایی که در وب سایت شما چندان مورد توجه قرار نگرفته اند، کمک می کند. اگر متوجه شوید صفحه ای که از نظر شما بسیار مهم است مورد توجه واقع نشده شاید ارتباط (link) به این صفحه باید چشمگیرتر و جذابتر شود.
microrayaneh.com