پایگاه اُرُدیست های سوئد

Swedish Orodists
 
الرئيسيةجستجوأحدث الصورثبت نامورود
< class="" height="25"> link

https://i.servimg.com/u/f30/20/32/02/33/orodis68.jpg

فلسفه اُرُدیسم چیست ؟ Orodism
زندگینامه فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ
بازتاب جهانی فلسفه اردیسم
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آمریکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ازبکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کلمبیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لهستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در تاجیکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور افغانستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مراکش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور برزیل
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیجریه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نائورو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لیبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلژیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سریلانکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فیلیپین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ژاپن
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اتیوپی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کرواسی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در جمهوری چک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در گینه استوایی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور صربستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور دانمارک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مالزی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اکوادور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قزاقستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هائیتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوراس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نپال
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تایلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایتالیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گرجستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در آفریفای جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلغارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کامرون
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کره جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نروژ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مکزیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اندونزی
بازتاب اُرُدیسم در جمهوری آذربایجان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور انگلیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور عراق
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آلمان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در پورتوریکو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور غنا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اسپانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فرانسه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ترکیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور روسیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بنگلادش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پاکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوگاندا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بحرین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایسلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مقدونیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایران
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوکراین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تونس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لتونی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور چین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور جیبوتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور الجزایر
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در نیکاراگوئه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین
بازتاب اُرُدیسم در بوسنی و هرزگوین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در قرقیزستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در ارمنستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در لوکزامبورگ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در مجارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوتان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوبا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوزوو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئد
المواضيع الأخيرة
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آفریفای جنوبی The philosophy of Orodism in South Africa
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:20 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو The philosophy of Orodism in Congo
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:16 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا The philosophy of Orodism in Tanzania
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:14 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لوکزامبورگ The philosophy of Orodism in Luxembourg
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:13 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور The philosophy of Orodism in Singapore
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:11 am

كساني كه Online هستند
در مجموع 10 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 10 مهمان :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

هيچ كدام

بيشترين آمار حضور كاربران در سايت برابر 237 و در تاريخ السبت مارس 06, 2010 6:21 pm بوده است.
ورود
نام كاربر:
كلمه رمز:
ورود اتوماتيك در بازديدهاي بعدي: 
:: كلمه رمز خود را فراموش كرده ايد؟
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
فرشته بیژنی
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
حمیده ناصری
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
admin
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
مهران عبدالهی
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
ستاره عباسی
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
Sarvenaz
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
فرهاد رمضانی
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
زیبا
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
پروانه منفرد
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 
سارا رستمیان
آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_rcapآشنایی با طراحی و اصول آن Voting_bar1آشنایی با طراحی و اصول آن Vote_lcap 

 

 آشنایی با طراحی و اصول آن

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
مهران عبدالهی
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مهران عبدالهی


تعداد پستها : 1334
سن : 48
از ایشان سپاسگزاری شده : 328
امتیاز : 60312
Registration date : 2008-10-30

آشنایی با طراحی و اصول آن Empty
پستعنوان: آشنایی با طراحی و اصول آن   آشنایی با طراحی و اصول آن Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:46 am

در این بخش سعی شده تعریف اجمالی از هنر تجسمی (طراحی ) ارائه گردد
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
مهران عبدالهی
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مهران عبدالهی


تعداد پستها : 1334
سن : 48
از ایشان سپاسگزاری شده : 328
امتیاز : 60312
Registration date : 2008-10-30

آشنایی با طراحی و اصول آن Empty
پستعنوان: رد: آشنایی با طراحی و اصول آن   آشنایی با طراحی و اصول آن Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:48 am

سایه روشن در طراحی
وجود نور اين امکان را براي ما فراهم مي آورد که اشيإ را ببينيم و بشناسيم .هنگامي که چراغ مطالعه را به شئ نزديک مي کنيم مي بينيم که پرتو هاي حاصل از چراغ به شئ مورد نظر برخورد نموده ،سپس به چشم بيننده بر مي گردند.اين امر که همان باز تاب است ،به امر ديدن ظاهر اشيإ کمک مي کند .با جابجايي منبع نور در اطراف مدل ،تغييراتي بوجود مي آيد که به عنوان مثال مي توان به اين موارد اشاره کرد:_تيره شدن کامل فرمها و در نتيجه از بين رفتن خصوصيات ظاهري آنها در نظر بيننده ._روشن شدن سطح اشيإ و يکنواخت شدن ويژگيهاي حجمي و جنسيت آنها._پديد آمدن وضعيتي که به موجب آن، مدل وضوح مي يابد و شناخت احجام موجود ،ميسر مي گردد.
وجود نور و تاريکي ،به طور همزمان ،باعث پيدايش مبحث سايه روشن مي گردد که در طراحي جايگاه ويژه اي دارد .به هنگام مشاهده مدل ،تشخيص صحيح قسمتهايي که در سايه واقع شده اند ،از قسمتهايي که در مقابل نور قرار دارند ،نياز به مشاهده و مطالعه دقيق بر روي اجزاي مدل دارد ،به خصوص هنگامي که مدل از جنسي شفاف و براق مثل فلز استيل يا شيشه و...برخوردار باشد. در اين حالت ،با دقت به مشاهده درجات خاکستري موجود در مدل پرداخته و دقيقأ آنچه را مي بينيد ترسيم کنيد.استفاده از شيوه تيرگي مطلق ،روشني مطلق مقدمه مشاهده صحيح سايه و روشن است
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
مهران عبدالهی
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مهران عبدالهی


تعداد پستها : 1334
سن : 48
از ایشان سپاسگزاری شده : 328
امتیاز : 60312
Registration date : 2008-10-30

آشنایی با طراحی و اصول آن Empty
پستعنوان: رد: آشنایی با طراحی و اصول آن   آشنایی با طراحی و اصول آن Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:50 am

ابزار کمکی در طراحی

ابزار كمكي در طراحي :وسايلي هستند كه به عنوان مكمل وسايل اصلي يا وسايل كمكي شناخته مي شوند،همچون:پاك كن:پاك كنهاي خميري ،جوهري و خشك كه به ترتيب براي مداد ،مداد چرب ،زغال و...استفاده مي شود.زير دستي يا تخته شاسي :كه گاه به همراه گيره و گاه بدون آن است ؛از جنسهايي مثل فلز ،فيبر،مقواي ضخيم،پلاستيك ضخيم و در اندازه هاي متناسب با ابعاد متداول كاغذ طراحي ،درست شده است.سه پايه:معمولاً از سه پايه براي كارهايي با ابعاد بزرگ و تمرينهاي آزاد استفاده مي شود.محو كن :به صورت آماده به فروش مي رسد؛اما اكثر طراحان شخصاً آن را مي سازند،در طراحي با زغال و مداد كنته كاربرد عمده اي دارد و اثر زغال را به سايه روشنهاي قابل كنترل تبديل مي كند.صفحه سمباده :وسيله اي است براي اينكه نوك مداد را به صورت دلخواه و متناسب با شيوه شخصي طراح ،حفظ كند.به خصوص هنگامي كه نوك تيز و در عين حال ضخيم مورد نياز باشد.با صفحه سمباده مي توان حداكثر پهناي نوك مداد را در اختيار داشت.تيغ يا كاتر :از اين وسيله،به جاي تراش استفاده مي شود.در اغلب موارد،مداد هاي طراحي به علت ضخامت مغز مداد ،حجمي خارج از استاندارد مداد تراشهاي معمولي دارند.در اين مورد،استفاده از كاتر به جاي مداد تراش مناسبتر است.مضافاً اينكه برخي از مدادهاي طراحي بدنه اي به شكل مكعب مستطيل دارند و تنها با كاتر تراشيده مي شوند.فيكساتيو:مايعي است كه به صورت اسپري استفاده مي شود.معمولاً پس از اتمام طراحيهايي كه با زغال ،گچ پاستل ،مداد كنته و مداد طراحي صورت مي گيرد،فيكساتيو را بكار مي برند تا اثر و طرح را ثابت ساخته و از محو شدن و سايش و آلودگي آن جلوگيري كنند.در بسياري از موارد از اسپري تافت و باند زخم اسپري نيز مي توان استفاده كرد :طرح را به صورت عمودي يا مورب قرار مي دهند و از فاصله 30 سانتيمتري ،فيكساتيو را به طور يكدست ير روي طرح مي پاشند.بهتر است در حين كار از دستمالي به عنوان محافظ دهان و بيني استفاده شود تا قطرات ريز فيكساتيو يا تافت استنشاق نگردد.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
مهران عبدالهی
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مهران عبدالهی


تعداد پستها : 1334
سن : 48
از ایشان سپاسگزاری شده : 328
امتیاز : 60312
Registration date : 2008-10-30

آشنایی با طراحی و اصول آن Empty
پستعنوان: رد: آشنایی با طراحی و اصول آن   آشنایی با طراحی و اصول آن Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:53 am

طراحی ساخت و ساز از فیگور انسان

براي طراحي ساخت و ساز از فيگور انسان،نياز به مدلي داريد كه قادر باشد مدت مديدي را بي حركت و ساكن در مقابل شما بايستد.در اين مرحله نيز تهيه اسكيس هاي اوليه،مطالعه مدل از زواياي مختلف و با توجه به وضعيت نور نسبت به مدل ،از مراحل ابتدايي و اساسي كار است.مدل را در وضعيتي متناسب با كادر كاغذ بنشانيد و پس از ترسيم اتود هاي مختلف به طراحي اصلی بپردازيد .همه قسمتها از جمله حالت چهره ،مرز بندي نقاط سايه و روشن و حالت دستها را مشخص كرده ،همزمان تكميل كنيد.براي ساخت و ساز كامل ،بهتر است ابتدا از چهره و سپس از دستها شروع كنيد .بسياري از هنرمندان همين مراحل را طي كرده اند ،تا چنانچه مدل به عللي تغيير مكان داد ،صرفاً مجبور به تغيير حالت لباس باشندو تغييري در وضعيت چهره يا دستها پيش نيايد.ممكن است به علت عدم دستيابي به مدل مناسب ،مجبور به طراحي از تصاوير باشيد،پيشنهاد مي شود چنانچه به آينه هاي بزرگ دسترسي داريد ،خودتان را به عنوان مدل قرار دهيد.تنوع در رنگ سايه ها ،بافت هاي موجود در پوشاك و چهره و حتي نوع خط و سايه روشن به كار رفته ،از ضروريات كار است.سطوح خاكستري تيره را در سراسر كار خود توزيع كنيد تا چشم بر اثر تمركز تيرگي در يك نقطه ،توقف نداشته باشد و همه نقاط و زوايا را براحتي مشاهده كند.براي اين منظور ممكن است ناچار شويد قدري در رنگهاي خاكستري كه در مقابل داريد ،دخل و تصرف كنيد و درجات خاكستري را تيره تر يا روشن تر از مدل در نظر بگيريد تا تعادل بر سطح كار حاكم شود . پركار ترين شيوه ساخت و ساز از فيگور انساني شيوه هاشور و قلم فلزي است.نمونه هاي قابل توجهي از اين شيوه وجود دارد كه سالها پيش توسط طراحان صورت گرفته و براي آموزش و مشاهده بسيار مناسب است.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
مهران عبدالهی
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مدیر ارشد انجمن ( مشاهیر )
مهران عبدالهی


تعداد پستها : 1334
سن : 48
از ایشان سپاسگزاری شده : 328
امتیاز : 60312
Registration date : 2008-10-30

آشنایی با طراحی و اصول آن Empty
پستعنوان: رد: آشنایی با طراحی و اصول آن   آشنایی با طراحی و اصول آن Emptyالجمعة نوفمبر 07, 2008 11:53 am

طراحی فیگوراتیو


براي طراحي فيگوراتيو ،جايگزيني مدل در صفحه بسيار مهم است:1_ممكن است شما صرفاً به اصل سوژه و حالت آن توجه داشته باشيد.و لذا هر مقدار از سوژه را كه در نظر داريد بر صفحه كاغذ پياده مي كنيد يعني به صورت نيم تنه يا تمام تنه ،2_مورد ديگري نيز وجود دارد و آن ،حضور مدل در كنار سوژه ها و عناصر ديگر مي باشد.در اين حالت ،بايد تناسب سوژه را با اجزاي ديگر محيط اطراف آن در نظر داشته باشيد و جايگزيني مدل در صفحه را با دقت و تأمل بيشتري انجام دهيد .تا زماني كه بدن،دست و پاها در حالت آويخته و عادي هستند،به چشم بيننده كاملاً عادي به نظر مي رسند ،اما همين كه حالتهايي مثل نشستن ،دويدن و... پيش مي آيد ،دستها وپاها نيز همچون احجام و اشياي ديگردچار كوتاه نمايي يا قرار گرفتن در وضعيت پرسپكتيو مي شوند.بسيار پيش مي آيد كه هنر جويان براي فيگورهاي نشسته يا در حال دويدن ،زاويه نيم رخ را انتخاب مي كنند تا با مشكلات كمتري در حين طراحي روبرو شوند،چنانچه در نظر آوريم كه در طراحي از طبيعت و طبيعت بيجان ،اشيا را به صورت فرمهاي ساده هندسي مشاهده مي كرديم ،و سپس به ترسيم وضعيت پرسپكتيوي هر يك مي پرداختيم،در اينجا نيز مي توانيم تنه،دست و پا را به صورت احجام هندسي ببينيم و وضعيت پرسپكتيو آنها را به دقت مشاهده كرده و به ترسيم آنها بپردازيم.كل بدن انسان در حالت خوابيده نيز مي تواند به صورت حجمي كلي مشاهده شود و سپس جزئيات بر روي اين حجم مشخص گردد
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
آشنایی با طراحی و اصول آن
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
پایگاه اُرُدیست های سوئد :: سرگرمی و همگانی :: گفتگوهای آزاد کاربران-
پرش به: