معاون مدیرعامل شرکت حفاری شمال در عملیات بخش دریا و خشکی روند پیشرفت ساخت دکل دریای سحر 2 را مطابق با برنامه زمانبندی اعلام و اظهار امیدواری کرد که در سال آتی این دکل نیز به ناوگان حفاری شرکت افزوده شود.
به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت حفاری شمال، اسفندیار جهانگیری درباه راهاندازی دکل دریایی سحر1 نیز اظهار داشت: راهاندازی این دکل در خلیج فارس که در آیندهای نزدیک انجام میشود، با توجه به لزوم بهرهگیری هرچه سریعتر از میادین مشترک این منطقـه و جبران عقب ماندگیهای احتمالی در مقایسه با بهرهبرداری کشورهای همسایه مسئله مهمی در فعالیت این شرکت خواهد بود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال نزدیک به 44 هزار و 930 متر حفاری در این شرکت انجام شده است که 35 هزار و 545 متر آن حفاری در خشکی و 9 هزار و 385 متر آن حفاری در دریا بوده است، البته این میزان حفاری کاملا مطابق با برنامه و حتی در برخی بخشها فراتر از آن نیز بوده است.
جهانگیری با بیان اینکه در چند روز آینده، یک دستگاه دکل خشکی( 119NDC-) نیز در منطقه جنوب غرب کشور مشغول به کار میشود، افزود: به این ترتیب، روند رو به رشد فعالیتهای حفاری شرکت حفاری شمال در سال آینده ادامه خواهد یافت.
معاون مدیرعامل در عملیات بخش دریا و خشکی شرکت حفاری شمال، کشف اخیر گاز در دریای خزر را نویدبخش دستیابی به منابع عظیم نفتی در آینده نزدیک عنوان کرد و ادامه داد: عـمـلـیـات حـفـاری در آبهای عـمـیـق از زمـره پیچیدهترین عملیات حفاری است که فنآوری آن پیش از این، تنها در اختیار محدود شرکتهای بینالمللی نفتی بوده است و از این لحاظ شرکت حفاری شمال موفق شد برای نخستین باردر منطقه خاورمیانه به بومی سازی این شاخه از حفاری دست یـابد و بـرگـی زریـن بـه افتخارات صنعت نفت بیفزاید.
به گفته جهانگیری، باید این نکته را نیز مدنظر داشت که انجام عملیات حفاری به ویژه در دریا، نیازمند تیم پشتیبانی قدرتمندی است که شرکت حفاری شمال این مهم را در دریای خزر با بهره گیری از چندین شناور عملیاتی نظیر ایران کسما و ایران بهشهر انجام می دهد.