پس از اينكه دولت چين به دو شركت اينترنتي بزرگ اين كشور دستور داد اختلافات خود را حل و فصل كنند، اين دو شركت از كاربران اينترنتي عذرخواهي كردند.
به گزارش خبرنگار فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تنسنت، بزرگترين شركت اينترنتي چين و كيهو 360، بزرگترين ارايهدهنده نرمافزارهاي ضد ويروس از حدود يك ماه پيش دچار اختلاف شدهاند و اين اختلافات به قطع سرويس اينترنت برخي از كاربران در چين منجر شد.
شركت تنسنت در تاريخ 10 ماه نوامبر اعلام كرد پنج ميليون از كاربران سرويس پيام فوري اين شركت هنوز با كمبودهايي به خاطر اختلافات ايجاد شده مواجهاند.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد كه وزارت صنعت و فنآوري اطلاعات چين به دو شركت دستور داده است به اختلافات خود پايان ببخشند و از كاربران اينترنتي عذرخواهي كنند.
دو شركت نيز با صدور بيانيههاي جداگانه به خاطر قطع سرويسدهي به كاربران اينترنتي عذرخواهي كردند. البته هيچ يك از طرفين مطلبي درباره حل و فصل مسائل اصلي ذكر نكردند.
اين شركتها در طول يك ماه گذشته يكديگر را به انجام اقدامات ناصحيح تجاري مانند جاسوسي، هك و نقض حريم خصوص كاربران متهم كردهاند.