نتايج مالي سه ماهه نه چندان قوي ياهو نشان داد كه اين شركت تنها پيشرفت متوسطي براي به دست آوردن رشد و شكوه گذشته خود داشته و كسب و كارش در سه ماهه سوم ثابت بوده است.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارول بارتز، مدير اجرايي ياهو در كنفرانسي با تحليلگران بورس به بخشهايي از اين شركت اشاره كرد كه نشانههاي بهبود و ثبات نسبتي در آنها مشاهده مي شود.
كسب و كار تبليغات نمايشي ياهو نسبتا خوب است و درآمد از تبليغات نمايشي در اين پورتال اينترنتي 17 درصد افزايش يافته است اما تنزل در بخشهاي ديگر به اين رشدها لطمه زده است. درآمد از هر دو بخش تبليغات جستوجو و هزينهها كاهش يافته است.
درآمد خالص ياهو در سه ماهه سوم سال جاري بيش از دو برابر شده و به 396 ميليون دلار يا 29 سنت به ازاي هر سهم رسيد كه نسبت به 186 ميليون دلار يا 13 سنت به ازاي هر سهم در مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته اما بيشتر اين افزايش حاصل فروش كسب و كار HotJobs ياهو بوده است.
ياهو صرفنظر از فروش، سود 16 سنت به ازاي هر سهم خواهد داشت. بر اساس بررسي تحليلگران تامسون رويترز، وال استريت 15 سنت به ازاي هر سهم را پيشبيني كرده بود.
درآمد ياهو دو درصد صعود كرد و به 1.6 ميليارد دلار رسيد و با محاسبه پرداختها به شركاي تبليغاتي، به 1.2 ميليارد دلار ميرسد كه اندكي كمتر از 1.3 ميليارد دلار مورد پيشبيني تحليلگران بود.
ياهو تلاش ميكند از ركود مالي حاصل از سالها تصميمگيري كند و شكست در نوآوري خارج شود. كارول بارتز نيز كه براي بازگرداندن رشد به اين شركت استخدام شد، براي نشان دادن نتايج مثبت تحت فشار است.
طرح وي تمركز برروي قدرتمند كردن اين شركت به عنوان يك پورتال اينترنتي است و به همين منظور سرويسهايي را كه به نظر ميرسيد اهميت كمتري دارند برونسپاري كرده است.
اما برخي از سرمايهگذاران صبر خود را از دست داده و تقاضاها از هيات مديره ياهو براي تغيير بارتز آغاز شده است. در اين بين شركتهاي سرمايهگذاري خصوصي در حال بررسي براي ارايه پيشنهاد خريد به ياهو هستند. بارتز در كنفرانس با تحليلگران در مورد مذاكرات خريد حاضر به اظهارنظر نشد.