بر اساس يك پژوهش جديد، رسانه اجتماعي اكنون به عنوان يك ابزار كاري استاندارد براي خبرنگاران در انگليس، فرانسه و آلمان مورد استفاده قرار ميگيرد.
به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس يافتههاي بررسي ژورناليسم اجتماعي Cision و دانشگاه ساندرلند، بيش از 80 درصد از خبرنگاران مورد بررسي در اين كشورها از رسانه اجتماعي براي منبع و ترويج كار خود استفاده ميكنند.
بنا بر اين بررسي كه برروي 549 خبرنگار انجام گرفته، 74 درصد خبرنگاران در انگليس رسانه اجتماعي را ابزار كاري مهم يا تا اندازهاي مهم ميدانند كه نسبت به 50 درصد در فرانسه يا آلمان بيشتر است.
با وجود مجموعه گسترده سايتهاي رسانه اجتماعي، در آلمان و فرانسه توييتر، LinkedIn و فيسبوك بيشترين ابزارهاي رسانه اجتماعي مورد استفاده در ميان خبرنگاران مورد بررسي بودند. اما تحقيقات نشان داده كه ابزارهاي رسانه اجتماعي جايگزين مهارتهاي سنتي نميشوند بلكه همراه با آنها مورد استفاده قرار ميگيرند.
نزديك به 70 درصد خبرنگاران مورد بررسي عنوان كردهاند كه همچنان از بيانيههاي مطبوعاتي، روابط عموميها و وب سايتهاي شركتها براي بررسي حقيقت و يافتن اخبار همانند سه سال گذشته استفاده ميكنند.
پيامها، تماسها، روابط عموميها، سايتهاي شركتها و پژوهش بهعنوان متداولترين روش براي بررسي گزارشها عنوان شدهاند و بيش از 60 درصد پاسخدهندگان اظهار كردهاند كه هرگز از توييتر، سايتهاي بازبيني يا عكسها و ويديوهاي آنلاين براي بررسي حقيقت استفاده نميكنند.
در مقابل بيش از 60 درصد از خبرنگاران مورد بررسي اظهار كردهاند كه اغلب، بيشتر مواقع يا همواره (تقريبا 20 درصد) از ويكي پديا براي اين هدف استفاده كردهاند.