پایگاه اُرُدیست های سوئد

Swedish Orodists
 
الرئيسيةجستجوأحدث الصورثبت نامورود
< class="" height="25"> link

https://i.servimg.com/u/f30/20/32/02/33/orodis68.jpg

فلسفه اُرُدیسم چیست ؟ Orodism
زندگینامه فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ
بازتاب جهانی فلسفه اردیسم
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آمریکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ازبکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کلمبیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لهستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در تاجیکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور افغانستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مراکش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور برزیل
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیجریه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نائورو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لیبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلژیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سریلانکا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فیلیپین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ژاپن
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اتیوپی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کرواسی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در جمهوری چک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در گینه استوایی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور صربستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور دانمارک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مالزی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اکوادور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قزاقستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هائیتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور هندوراس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نپال
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تایلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایتالیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گرجستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در آفریفای جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بلغارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کامرون
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کره جنوبی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نروژ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مکزیک
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اندونزی
بازتاب اُرُدیسم در جمهوری آذربایجان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور انگلیس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور عراق
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آلمان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در پورتوریکو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور غنا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اسپانیا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور فرانسه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ترکیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور روسیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بنگلادش
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پاکستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوگاندا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بحرین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایسلند
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور مقدونیه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ایران
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور اوکراین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تونس
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لتونی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور چین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور جیبوتی
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور الجزایر
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در نیکاراگوئه
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین
بازتاب اُرُدیسم در بوسنی و هرزگوین
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در قرقیزستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در ارمنستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در لوکزامبورگ
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در مجارستان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوتان
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوبا
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کوزوو
بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سوئد
المواضيع الأخيرة
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آفریفای جنوبی The philosophy of Orodism in South Africa
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:20 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کنگو The philosophy of Orodism in Congo
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:16 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور تانزانیا The philosophy of Orodism in Tanzania
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:14 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور لوکزامبورگ The philosophy of Orodism in Luxembourg
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:13 am

» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور سنگاپور The philosophy of Orodism in Singapore
من طرف الأحد فبراير 27, 2022 9:11 am

كساني كه Online هستند
در مجموع 193 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 193 مهمان

هيچ كدام

بيشترين آمار حضور كاربران در سايت برابر 237 و در تاريخ السبت مارس 06, 2010 6:21 pm بوده است.
ورود
نام كاربر:
كلمه رمز:
ورود اتوماتيك در بازديدهاي بعدي: 
:: كلمه رمز خود را فراموش كرده ايد؟
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
فرشته بیژنی
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
حمیده ناصری
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
admin
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
مهران عبدالهی
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
ستاره عباسی
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
Sarvenaz
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
فرهاد رمضانی
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
زیبا
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
پروانه منفرد
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 
سارا رستمیان
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_rcapبازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Voting_bar1بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Vote_lcap 

 

 بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
کتایون
ORODIST
ORODIST
کتایون


تعداد پستها : 154
سن : 36
آدرس : کلاردشت
از ایشان سپاسگزاری شده : 8
امتیاز : 59365
Registration date : 2008-10-30

بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Empty
پستعنوان: بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين   بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين Emptyالخميس مايو 27, 2010 2:06 am

در ایالت کارولینای شمالی آمريكا، معلمانی که قصد دارند تا علاقه دانش‌آموزان خود را به زمینه‌های زیست‌شناسی مولکولی و هوافضا جلب کنند، به تازگی برای رسیدن به این هدف ابزار جدیدی را يافته‌اند: بازی­های رايانه­اي و ويديويي. از آنجایی که اکثر بچه‌ها، دوران کودکی خود را در کنار بازی­های رايانه­اي مي­گذرانند، آموزگاران و مسئولان آموزشي اين ايالت تصمیم گرفته‌اند تا در برنامه‌ای با همکاری طراحان بازی­های رايانه­اي و کارشناسان مربوطه، تجربه و برنامه هیجان‌انگیز و جذاب نوينی برای کلاس‌های درس خود بيافرينند.


بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين
نوشته: جان گادیوسی
مترجم: فرزانه احساني مؤيد- دنياي کامپيوتر و ارتباطات
در ایالت کارولینای شمالی آمريكا، معلمانی که قصد دارند تا علاقه دانش‌آموزان خود را به زمینه‌های زیست‌شناسی مولکولی و هوافضا جلب کنند، به تازگی برای رسیدن به این هدف ابزار جدیدی را يافته‌اند: بازی­های رايانه­اي و ويديويي. از آنجایی که اکثر بچه‌ها، دوران کودکی خود را در کنار بازی­های رايانه­اي مي­گذرانند، آموزگاران و مسئولان آموزشي اين ايالت تصمیم گرفته‌اند تا در برنامه‌ای با همکاری طراحان بازی­های رايانه­اي و کارشناسان مربوطه، تجربه و برنامه هیجان‌انگیز و جذاب نوينی برای کلاس‌های درس خود بيافرينند.

در برنامه اول، یک سری سه‌گانه از بازی­های جدید طراحی و توزيع شد که موضوعات و مباحثی مانند فرهنگ‌ها، زیست‌شناسی مولکولی و گشت و جست­وجوی فضایی را با ظاهری ملموس‌تر و به صورت یک سرگرمی جذاب برای كودكان بیان می‌کرد. طبق یک گزارش جدید در مورد «کودکان و بازی در سال 2009» از گروه NDP 82 درصد از کل کودکان 2 تا 17 سال در آمریکا، یعنی 7/55 میلیون کودک، در حال حاضر به بازی­های رايانه­اي می‌پردازند. 7/9 میلیون کودک این گروه، در طبقه‌بندی سنی بین 2 تا 5 سال قرار دارند که بخش کوچک­تر و 4/12 میلیون کودک، بین 9 تا 11 سال هستند که به عنوان بخش بزرگ­تر در این دسته‌بندی محسوب می‌شوند.

همان طور که کودکان در سال‌های گذشته، موسیقی را با بازی­هایی مانند «قهرمان گیتار 5» (Guitar Hero 5) از شرکت Activision و «بیتلز: گروه راک» (The Beatles: Rock Band) و دنیای ورزش را در کنار «Madden NFL10» و «FiFA 10» از شرکت Electronic Arts گذراندند و شناختند، معلمان و محققان بر اين باورند كه بازي­هاي مفيدي چون «Discover Babylon» و «Astornout: Moon, Mars & Beyond» از شرکت Virtual Heroes نیز در رشد علمی و تحصیلی کودکان و نوجوانان مي­توانند مؤثر باشند.

شرکت Escape Hatch Entertainment، که طراح بازی­های رايانه­اي در فدراسیون دانشمندان آمریکایی (FAS) می‌باشد، بازی­اي تحت عنوان Immune Attack را طراحی کرد تا به کودکان 7 تا 12 ساله درباره دنیای میکروسکوپی سلول­ها و پروتئین­های سیستم دفاعی بدن آموزش دهد. در این بازی، هدف کاربر، نجات یک بیمار است که نوعی باکتری به بدن او نفوذ کرده است و خیلی درد می‌کشد. در طول بازی، کاربر با ساخت بیولوژیکی سلولی و علوم مولکولی آشنا می‌شود.

مدیر طراحی این برنامه در FAS می‌گوید: «در این بازی اسلحه لیزری کاربر با پروتئین‌هایی پر می‌شود که از دیواره داخلی رگ‌ها می‌گیرد.» تلاقی بازی­های رايانه­اي، با علوم زیستی و سلولی باعث شد تا همکاری بسیار خوب و سازنده‌ای بین محققان و دانشمندان در مرکز Brown و طراحان بازی­های رايانه­اي صورت بگیرد. این کودکان در حین انجام بازی، چیزهایی، خیلی بیشتر از کلمات علمی و لغات جدید می‌آموزند. کاربران، که همان دانش­آموزان و نوجوانان هستند، به طور حسی و با درک مستقیم از موضوع با کار اجزای سلولی و باکتری­ها و سطوح پروتئین بدن انسان آشنا می‌شوند.

برنامه کاری کاملي در اين باره تا پایان سال آینده طراحی و تنظیم شده است. طبق اظهارات یکی از اساتید علوم در کالج رِدینگ کالیفرنیا، دانش­آموزانی که از بازي Immune Attack استفاده می‌کردند، تا زمانی که بازی­های جذاب و رقابت برانگیزتری طراحی شوند، خیلی سریع به همین هدف اصلی آنان كه همان آموزش و ارتقای سطح علمی دانش­آموزان می‌باشد، مي­رسند. وی مي­گويد: «تقریباً 10 درصدِ چیزهایی که یاد می‌گیریم حاصل تحصیل در فضاهای آموزشی است.

اگر به طور میانگین چند ساعت در هفته برنامه بازی­های رايانه­اي را داشته باشیم، پیشرفت چشمگیر و نتایج خوبی را در ارتقای سطح آموزش و دانش کاربران (به صورت رسمی یا غیر رسمی) شاهد خواهیم بود.» همچنین گروه FAS در یک همکاری مشترک با مرکز کتابخانه دیجیتال UCLA و موزه هنرهاي والترز، بازی Discover Babylon را طراحی کرد که مخاطب آن، کودکان 8 تا 12 سال می‌باشند. در این بازی که از منابع کتابخانه و اشیاء موزه کمک گرفته می‌شود، اهمیت تمدن بین­النهرین و تأثیرگذاری آن در فرهنگ و تمدن دنیا بیان می‌شود.

یک استاد فیزیولوژی و آسیب‌شناسی در دبیرستان Bayside در ایالت ویرجینیا عقیده دارد که بازی­های رايانه­اي مناسب و با کیفیت، در آموزش بسیار مؤثر و مهم هستند؛ چون حتی می‌توانند به کودکان و دانش­آموزانی این علوم را تعلیم دهند که در غیر این صورت هیچ تمایلی به یادگیری این مباحث از خود نشان نمی‌دادند.

سال پيش، يك شرکت بزرگ تولید بازی­های رايانه­اي به نام ARA/Virtual Heroes نسخه اولیه بازی Moon Base Alpha را با امكان دانلود آزاد در اختیار کاربران قرار داد. این شرکت، پروژه طراحی این بازی را با همکاری مهندسان ناسا و با هدف آموزش علوم، تکنولوژی، مهندسی، و ریاضیات (STEM) به دانش‌آموزان سراسر ایالات متحده، به انجام رسانده است. این بازی که به صورت اول شخص می‌باشد، کاربر را به 30 سال آینده می‌برد كه در آن وي باید تیمی تشکیل دهد و در رقابت‌های جدی و تفکرات و مباحث علمی شرکت کند تا به مشکلاتی که ممکن است روزی فضانوردان با آنها مواجه شوند، غلبه کند و برای آنها راه‌‌حلی پیدا کند.

بازی Moon Base Alpha نيز كه به صورت رايگان قابل بارگذاري می‌باشد، در واقع مقدمه‌ای است برای یک بازی جمعی آنلاین به نام «Astronaut: Moon, Mars & Beyond» که امسال وارد بازار خواهد شد. گفته می‌شود که این بازی مقدمه‌ای خواهد بود برای طراحی و انجام وسیع بازی­های گروهی آنلاین که با هدف آموزش، علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در کلاس­های درس یا خانه انجام می‌شود.

هر یک از دانش­آموزان (به عنوان کاربرانی که از بازی استفاده می‌کنند) نقشي مانند یک روبات، یک فرمانده، یک دانشمند یا یک مهندس فضایی را برای خود انتخاب می‌کنند و در یک تیم، مأموریتی را به عهده می‌گیرند و تجربیاتی به دست می‌آورند، مشکلات فضایی را حل می‌کنند و قلمرو خود را در برابر خطرات و هزاران مشکل فاجعه­آمیز که ممکن است پیش بیاید، حفظ می‌کنند. با گذشت زمان پتانسيل‌ها و امكانات بالقوه بازي­هاي ويدیويي براي استفاده و بهره­گيري در امور آموزش و پرورش هر چه بيشتر نمايان مي­شود.

با اين احوال، ادعاها و تبليغاتِ سطحيِ عده­اي ناكارشناسِ ناآگاه كه بازي­هاي الكترونيك را سد و حتي غولي بر سر راه آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان مي­نمايند، روز به روز پوشالي­تر مي­نمايد؛ و هر روز بيشتر ثابت مي­شود كه علاوه بر جنبه اصلي بازی كه سرگرم­سازي است، در صورت استفاده هوشمندانه و جهت­دار از بازي­هاي رايانه­اي، حتي مي­توان از آنها به عنوان ابزاري قوي و پيشرفته براي بالا بردن سطح دانش و سواد افراد جامعه، به خصوص دانش­آموزان بهره گرفت.
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
بازی­های رايانه­اي راهگشاي آموزش و پرورش نوين
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1
 مواضيع مماثلة
-
» ورود لوح رايانه‌يي "لوپد" لنوو به بازار
» پيوستن AT&T به عرضه‌كنندگان لوح رايانه‌يي "گالكسي تب"
» دانلود کتاب : عصر نوين جنگ
» تأسيس پژوهشكده فناوريهاي نوين در دانشگاه صنعتي شاهرود
»  سال ۲۰۱۲ ورود نسل جديد ابر رايانه‌‌ها

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
پایگاه اُرُدیست های سوئد :: رویدادها :: خبرهای دنیای آی تی-
پرش به: