رييس ايراني دپارتمان هنرهاي خلاق و ارتباطات دانشگاه پوردوي آمريکا با اشاره به اينکه اگر سازماني در تعامل با مخاطبان خود به ارزشهاي جامعه متعهد نبوده و توجه نداشته باشد، فنا خواهد شد افزود: چنين سازمانهايي فاقد صلاحيت لازم براي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي خود هستند.
به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پروفسور يحيي کماليپور- رييس ايراني دپارتمان هنرهاي خلاق و ارتباطات دانشگاه پوردوي آمريکا - به تشريح مسووليتهاي اجتماعي روابط عموميها پرداخت.
وي با اشاره به اينکه نهاد روابط عمومي قبل از آنکه سياسي يا اقتصادي باشد يک نهاد اجتماعي است افزود: اخلاقمداري، احترام به مخاطب و تلاش براي افزايش آگاهيهاي وي از مهمترين وظايف نهاد روابط عمومي است.
کماليپور به نقش روابط عموميها در جهت ايجاد نشاط اجتماعي اشاره کرد و افزود: ذات فعاليت روابط عمومي، نشاط بخش و موجب تحرک و پويايي جامعه است و اين در صورتي است که روابط عموميها وظايف خود را بشناسند، اولويتبندي کنند و آنها را اجرا کنند.
او كه در جمع مديران و کارشناسان انجمن روابط عمومي هند در کلکته سخن ميگفت، با اظهار تأسف از اينکه روابط عموميها در کشورهاي توسعه نيافته و در حال توسعه از جايگاه سازماني مناسبي برخوردار نيستند گفت: روابط عمومي در کشورهاي توسعه يافته، برنامهريز، محقق و آيندهنگر است.
رييس انجمن جهاني ارتباطات، آموزش را يکي از مهمترين نيازهاي مديران و کارشناسان روابط عمومي براي ايفاي مسووليت هاي حرفهيي خود دانست و يادآورشد: بسياري از مسايل کشورهاي جهان سوم با استفاده از برنامه عمل روابط عمومي مبتني بر باورها و ارزشهاي بومي قابل حل است چرا که روابط عموميها ابزار مؤثري مانند رسانه در اختيار دارند.